FAR715 Seminer Dersi

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FAR715
Ad Seminer Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET ATA SEÇİLMİŞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MEHMET ATA SEÇİLMİŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. EDA KUMCU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NURAN ÖĞÜLENER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YUSUF KARATAŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. FATMA PEYMAN ERTUĞ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. OLCAY KIROĞLU (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CEMİL GÖÇMEN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Halil Mahir KAPLAN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Literatür araştırma, değerlendirme ve sunum yapabilme yetkinliğini kazandırmak

Dersin İçeriği

Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri tarama, literatürü değerlendirme ve seminer konusunu planlama, seminer hazırlama.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji Prof. Dr. Oğuz Kayaalp, Goodman & Gilmans The Pharmacological Basis of Therapeutics, B.G. Katzung Basic and Clinical Pharmacology.

Notlar

İnternet ve kütüphane veritabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri takip etmek.
ÖÇ02 Seminer konusuna karar verme
ÖÇ03 Literatürü değerlendirme ve seminer konusuna göre düzenleme
ÖÇ04 Bilgileri bir rapor haline getirip sunma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmakoloji, farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlaçların yan tesirlerini ve toksik tesirlerini açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik In vitro veya in vivo farmakolojik bir çalışma için deney düzeneğini kullanır
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilimsel literatürleri takip eder 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bir araştırmanın projelendirilmesinde, sürdürülmesinde ve verilerin analizinde görev alır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma etiğinin öneminin farkındadır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel düşüncesini analitik bir şekilde ifade eder ve hipotez kurar. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde görev alır. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak I Farmakoloji ders kitapları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak II Farmakoloji ders kitapları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak III Farmakoloji ders kitapları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak IV Farmakoloji ders kitapları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak V Farmakoloji ders kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak VI Farmakoloji ders kitapları
7 Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak VII Farmakoloji ders kitapları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Seminer konusuna göre düzenleme yapmak I Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Seminer konusuna göre düzenleme yapmak II Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Seminer konusuna göre düzenleme yapmak III Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Seminer konusuna göre düzenleme yapmak IV Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Seminer konusuna göre düzenleme yapmak V Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Seminer konusuna göre düzenleme yapmak VI Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Seminer konusuna göre düzenleme yapmak VII Literatür tarama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 70
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,80
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.10.2024 10:01