Genel Bilgi
Kod | FAR710 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET ATA SEÇİLMİŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET ATA SEÇİLMİŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. EDA KUMCU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NURAN ÖĞÜLENER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. FATMA PEYMAN ERTUĞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. OLCAY KIROĞLU (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YUSUF KARATAŞ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. CEMİL GÖÇMEN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Halil Mahir KAPLAN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel bir araştırma konusunun nasıl tasarlanabileceği anlatır. Ortaya koyduğu hipotezi destekleyecek deneysel araştırmaları nasıl yapılandıracağını bilir. Deneysel sonuçların nasıl istatistiksel analiz yapılacağı ve nasıl bilimsel rapora dönüştürüleceğini uygular.
Dersin İçeriği
Bilimsel bir araştırma konusu nasıl tasarlanabileceği anlatılır. Ortaya koyduğu hipotezi destekleyecek deneysel araştırmaları nasıl yapılandıracağı öğretilir. Deneysel sonuçların nasıl istatistiksel analiz yapılacağı ve nasıl bilimsel rapora dönüştürüleceği öğretilir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Basic and Clinical Pharmacology (Katzung), 2. The Pharmacologıcal Basıs of Therapeutıcs (Goodman and Gilman), 3. Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Editör: Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp
Notlar
İnternet ve Kütüphane veritabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel bir araştırma konusu tasarlayabilecektir. |
ÖÇ02 | Ortaya koyduğu hipotez ile ilişkili araştırma yapmak için gerekli olan deneysel yöntemleri yapılandırabilecektir. |
ÖÇ03 | Analiz ettiği deneysel verileri değerlendirebilecektir |
ÖÇ04 | Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda elde ettiği bulguları değerlendirebilecek ve bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji, farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların yan tesirlerini ve toksik tesirlerini açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | In vitro veya in vivo farmakolojik bir çalışma için deney düzeneğini kullanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel literatürleri takip eder | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bir araştırmanın projelendirilmesinde, sürdürülmesinde ve verilerin analizinde görev alır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma etiğinin öneminin farkındadır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşüncesini analitik bir şekilde ifade eder ve hipotez kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde görev alır. | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusunu belirlemek üzere öğrencinin bilgi birikiminin olduğu ve ilgi duyduğu konularda fikir alışverişinde bulunulması. | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Öğrencinin çalışmak istediği konuya yönelik literatür taramalarının değerlendirilmesi | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi, tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Tez çalışması kapsamında kullanılacak deneysel yöntemlere, cihazlar ve deneysel parametrelere karar verilmesi. | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylere ilişkin labaratuar ön hazırlıkların yapılması | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Tez deneyi öncesi gerekli olan yöntemler için ön çalışmanın yapılması | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Tez deneylerinin yapılması | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Farmakoloji Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Tez deneylerinin yapılması I | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Tez deneylerinin yapılması II | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Tez deneylerinin yapılması III | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Tez deneylerinin yapılması IV | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Tez deneylerinin yapılması V | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tez deneylerinin yapılması VI | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tez deneylerinin yapılması VII | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farmakoloji Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farmakoloji Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,52 | ||
AKTS | 5 AKTS |