FELH702 Sosyolojinin Temel Kavram ve Kuramları

7 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELH702
Ad Sosyolojinin Temel Kavram ve Kuramları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Bilimsel Hazırlık
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CAHİT ASLAN


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, toplumu ve toplumun bütününe yönelik unsurları inceleyen sosyoloji bilimine ait temel kavramlar, olgu ve yaklaşımlar ile ilgili genel bir bakış açısı kazandırmaktır. Bu derste; sosyolojinin temel araçları, tarihçesi, gelişimi, diğer bilimlerle (özellikle iktisat ve siyaset bilimi ile) ilişkisi sunulduktan sonra, temel kavramlar ile sosyolojinin alt dalları tartışılacaktır.

Dersin İçeriği

Sosyolojinin tanımı, konusu, gayesi, sınırları ve sosyal ilimler içindeki yeri, sosyolojinin bir ilim olarak ortaya çıkışından önceki dönemde sosyal düşüncenin gelişmesi hakkında genel ve kısa bir bilgi, sosyolojinin bir ilim olarak doğuşu ve gelişmesi, sosyolojinin doğuşuna öncülük yapan bazı sosyologların temel görüşleri, Türkiye'de sosyolojinin doğuşu ve gelişmesi: Ziya Gökalp ve Prens Sabahattin'in sosyolojik görüşleri, çağdaş sosyolojinin temel özellikleri, sosyolojide metodoloji hakkında genel bilgi, grup sosyal statü, sosyal rol, sosyal yapı ve sosyal ilişkiler kavramlarının incelenmesi. Determinizm ve sosyal ilişkileri etkileyen faktörler.

Dersin Ön Koşulu

dad

Kaynaklar

Giddens, A., 2008, Sosyoloji, Kırmızı Yayınları, İstanbul.

Notlar

Giddens, A., 2008, Sosyoloji, Kırmızı Yayınları, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyoloji ile ilgili temel kavramları bilir
ÖÇ02 Sosyolojinin temel metodolojik yaklaşımlarını inceler.
ÖÇ03 Farklı sosyolojik teorileri tartışır.
ÖÇ04 Temel toplumsal kurumların yapı işlev ve sorunlarını kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 sdsdkk dsldsldl Bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 trygfjhj İlgili kaynak okunacaktır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 fdofdofscv İlgili kaynak okunacaktır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 nvcvcvv fdna İlgili kaynak okunacaktır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 uıopo İlgili kaynak okunacaktır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 oulşlşll İlgili kaynak okunacaktır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 rtopdmeerroe İlgili kaynak okunacaktır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 gdsıe odsld İlgili kaynak okunacaktır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 ckslfoelf İlgili kaynak okunacaktır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
11 srtrtrfpd İlgili kaynak okunacaktır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 bfglcşs İlgili kaynak okunacaktır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 mökjj İlgili kaynak okunacaktır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 gfhfdsaopl İlgili kaynak okunacaktır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 lkkjkjıou İlgili kaynak okunacaktır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yıl sonu sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yıl sonu sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 13 39
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 166
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,64
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.09.2024 09:37