Genel Bilgi
Kod | BSB632 |
Ad | Spor Bilimlerinde Araştırma Tasarımları ve Biyoistatistik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEVENT SANGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. LEVENT SANGÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel araştırmanın yapısını ve sürecini (araştırma konusu ve probleminin belirlenmesi, literatür taraması, araştırma tasarımının geliştirilmesi, verilerin toplanması ve uygun istatistiksel testlerle analizi, araştırma bulgularının raporlaştırılması) öğrencilere kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Bilgi ve bilim kavramı, bilimsel araştırma süreci, araştırmanın problemi/amacı/değişkenler/soruları/hipotez ve sınırlılıkları, bilimsel araştırma yöntemleri (nicel ve nitel yöntemler), örnekleme, araştırma etiği konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön Koşulu Yok
Kaynaklar
statistik, Schaum's serisi. Üçüncü baskı. Nobel yayınları
Notlar
Öğretim elemanının ders notları: Prof.Dr. Levent SANGÜN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma yöntemlerini ve sürecini açıklar. |
ÖÇ02 | Bilgi ve bilim kavramları ile bilimsel araştırma hakkında genel bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Veri analizi ve veri analizinde kullanılan istatistiksel yöntemleri öğrenir. |
ÖÇ04 | Araştırma etiğinin önemini kavrar. |
ÖÇ05 | Bilimsel araştırma sonuçlarının rapora dönüştürülmesini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 2 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve dersin amacının tanıtılması | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Spor bilimlerinde araştırma kullanımı Araştırma sürecine giriş | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür tarama | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Etik konular | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Problem seçme Araştırmanın amaç, soru çözme | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | hipotezlerini belirleme | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Nicel araştırma yöntemleri | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Laboratuvar uygulamaları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Örnekleme yöntemleri | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Veri türleri Veri toplama yöntemleri | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Temel istatistiksel yöntemler | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tanımlayıcı Araştırmalar | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
13 | Deneysel ve Yarı Deneysel Araştırmalar | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | İstatistiksel Kavramlar | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Tekrar | Laboratuvar uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tüm uygulamaları tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tüm uygulamaları tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |