Genel Bilgi
Kod | BSB626 |
Ad | Engellilerde Sportif Uygulamalar ve Öğretim Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GONCA İNCE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Engellilerde kullanılan genel ve özel öğretim yöntemlerinin öğretilmesi ve engellilere özgü sportif uygulamaların sunulması
Dersin İçeriği
Engellilerde kullanılan genel ve özel öğretim yöntemleri, engellilere özgü sportif uygulamalar ile öğretim yöntemleri ya da sportif uygulamalar sırasında dikkat edilmesi gereken önemli stratejiler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Engelli Sporları Öğretim İlke ve Yöntemleri, Editör: Nalbant, S., Nobel Yayınevi, Bölüm 3: Engelli Sporları ve Fiziksel Aktivitede Öğretim Yöntemleri Adana, ss.33-64,2024. Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma, editörler: Doç.Dr. Gonca İnce, Doç.Dr. Ebru Deretarla Gül, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.327-353,2021
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenmenin tanımı ve türlerini anlayabilme, |
ÖÇ02 | Etkili öğretim yöntemini belirlerken dikkat edilmesi gereken hususlar açıklayabilme, |
ÖÇ03 | Engellilerde genel ve özel öğretim yöntemlerini sınıflayabilme, |
ÖÇ04 | Engellilere yönelik farklı öğretim modelleri ve uygulamaları arasında ilişki kurabilme, |
ÖÇ05 | Engellilere yönelik farklı özel öğretim yöntemlerine özgü sporcu değerlendirme formlarının(rubrikleri) nasıl yapıldığını kavrayabilme |
ÖÇ06 | Engellilerde sportif uygulamaları açıklayabilme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 4 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 5 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 4 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | 5 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1. Öğrenmenin tanımı ve türleri; visual (görmeye dayalı) öğrenme tipi, akustik (işitmeye dayalı) öğrenme tipi, motorik (kinestetik) öğrenme tipi, soyut öğrenme tipi | literatür taraması | |
2 | Etkili öğretim yöntemini belirlerken dikkat edilmesi gereken hususlar | literatür taraması | |
3 | Öğretim stratejileri; ayırt etme, pekiştirme (öğrenilmiş ve öğrenilmemiş), ipucu (sözel ipucu, resimli ipucu, model ipucu, mimiklerle ipucu, fiziksel ipucu (tam, kısmi, gölge) ve silikleştirme | literatür taraması | |
4 | Engellilere yönelik genel öğretim yöntemleri; komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemi | literatür taraması | |
5 | Engellilere yönelik özel öğretim yöntemleri; iş birlikli öğretim yöntemi, akran eğitimi ve akran ile öğretim yöntemi | literatür taraması | |
6 | Video modelli öğretim yöntemi, beceri analizi, doğrudan öğretim yöntemi, | literatür taraması | |
7 | Etkinlik çizelgeleri ile öğretim yöntemi, sosyal öykü ile öğretim yöntemi, | literatür taraması | |
8 | Ara Sınavlar | literatür taraması ve powerpoint hazırlama | |
9 | Harekete şekil verme öğretim yöntemi, aşamalı yardımla öğretim, | literatür taraması | |
10 | Ayrık denemeler ile öğretim yöntemi, yanlışsız öğretim yöntemi, model olma öğretim yöntemi | literatür taraması | |
11 | Engellilere yönelik özel öğretim yöntemleri uygulamalarında dikkat edilecek hususlar | literatür taraması | |
12 | Engelli bireylere fiziksel aktivite ve spor materyal uyarlamalarında dikkat edilmesi gereken önemli noktalar | literatür taraması | |
13 | Engellilere yönelik farklı öğretim modelleri ve uygulamaları | literatür taraması | |
14 | Engellilere yönelik farklı özel öğretim yöntemlerine özgü sporcu değerlendirme formları (rubrikleri) | literatür taraması | |
15 | Engellilere yönelik özel öğretim yöntemleri kullanılırken ailelere, eğitmenlere/öğretmenlere/antrenörlere öneriler ve engellilerde sportif uygulamalar | literatür taraması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | proje sunumu | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | proje sunumu |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,48 | ||
AKTS | 5 AKTS |