BSB626 Engellilerde Sportif Uygulamalar ve Öğretim Yöntemleri

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB626
Ad Engellilerde Sportif Uygulamalar ve Öğretim Yöntemleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA İNCE
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Engellilerde kullanılan genel ve özel öğretim yöntemlerinin öğretilmesi ve engellilere özgü sportif uygulamaların sunulması

Dersin İçeriği

Engellilerde kullanılan genel ve özel öğretim yöntemleri, engellilere özgü sportif uygulamalar ile öğretim yöntemleri ya da sportif uygulamalar sırasında dikkat edilmesi gereken önemli stratejiler

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Engelli Sporları Öğretim İlke ve Yöntemleri, Editör: Nalbant, S., Nobel Yayınevi, Bölüm 3: Engelli Sporları ve Fiziksel Aktivitede Öğretim Yöntemleri Adana, ss.33-64,2024. Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma, editörler: Doç.Dr. Gonca İnce, Doç.Dr. Ebru Deretarla Gül, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.327-353,2021

Notlar

İnternet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenmenin tanımı ve türlerini anlayabilme,
ÖÇ02 Etkili öğretim yöntemini belirlerken dikkat edilmesi gereken hususlar açıklayabilme,
ÖÇ03 Engellilerde genel ve özel öğretim yöntemlerini sınıflayabilme,
ÖÇ04 Engellilere yönelik farklı öğretim modelleri ve uygulamaları arasında ilişki kurabilme,
ÖÇ05 Engellilere yönelik farklı özel öğretim yöntemlerine özgü sporcu değerlendirme formlarının(rubrikleri) nasıl yapıldığını kavrayabilme
ÖÇ06 Engellilerde sportif uygulamaları açıklayabilme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır.
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. 4
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır.
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. 4
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. 5
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. 3
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. 4
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. 5
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir.
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir.
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir.
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1. Öğrenmenin tanımı ve türleri; visual (görmeye dayalı) öğrenme tipi, akustik (işitmeye dayalı) öğrenme tipi, motorik (kinestetik) öğrenme tipi, soyut öğrenme tipi literatür taraması
2 Etkili öğretim yöntemini belirlerken dikkat edilmesi gereken hususlar literatür taraması
3 Öğretim stratejileri; ayırt etme, pekiştirme (öğrenilmiş ve öğrenilmemiş), ipucu (sözel ipucu, resimli ipucu, model ipucu, mimiklerle ipucu, fiziksel ipucu (tam, kısmi, gölge) ve silikleştirme literatür taraması
4 Engellilere yönelik genel öğretim yöntemleri; komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, problem çözme yöntemi literatür taraması
5 Engellilere yönelik özel öğretim yöntemleri; iş birlikli öğretim yöntemi, akran eğitimi ve akran ile öğretim yöntemi literatür taraması
6 Video modelli öğretim yöntemi, beceri analizi, doğrudan öğretim yöntemi, literatür taraması
7 Etkinlik çizelgeleri ile öğretim yöntemi, sosyal öykü ile öğretim yöntemi, literatür taraması
8 Ara Sınavlar literatür taraması ve powerpoint hazırlama
9 Harekete şekil verme öğretim yöntemi, aşamalı yardımla öğretim, literatür taraması
10 Ayrık denemeler ile öğretim yöntemi, yanlışsız öğretim yöntemi, model olma öğretim yöntemi literatür taraması
11 Engellilere yönelik özel öğretim yöntemleri uygulamalarında dikkat edilecek hususlar literatür taraması
12 Engelli bireylere fiziksel aktivite ve spor materyal uyarlamalarında dikkat edilmesi gereken önemli noktalar literatür taraması
13 Engellilere yönelik farklı öğretim modelleri ve uygulamaları literatür taraması
14 Engellilere yönelik farklı özel öğretim yöntemlerine özgü sporcu değerlendirme formları (rubrikleri) literatür taraması
15 Engellilere yönelik özel öğretim yöntemleri kullanılırken ailelere, eğitmenlere/öğretmenlere/antrenörlere öneriler ve engellilerde sportif uygulamalar literatür taraması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları proje sunumu
17 Yarıyıl Sonu Sınavları proje sunumu


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 137
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,48
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.01.2025 09:53