BSB642 Spor ve Sosyal Psikoloji

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB642
Ad Spor ve Sosyal Psikoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sporda sosyal psikolojinin önemini öğrenmesi, Çalışma alanlarının spor ortamına uyarlanmasıyla ilgili kavramlarını anlayabilme ve yaşama aktarabilme becerilerini geliştirmek.

Dersin İçeriği

Sosyal Psikolojinin tanımı-spor ve sosyal psikolojinin tanımı. Çalışma alanları. Sosyalleşme süreci, Sporun sosyalleşme sürecindeki önemi, sporda özdeşleşme

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bilgin,N. (1995).Sosyal Psikolojiye Giriş. İzmir: İzmir Kitaplığı. Cüceloğlu, Doğan. İnsan ve davranışı – 2. bs. – İstanbul : Remzi Kitabevi, 1991. Feldman, Robert S.(1998). Social psychology. Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall, Franzoi, S. L. (2003). Social Psychology, Boston: McGraw-Hill. Freedman, J.L., D.O. Sears, J.M. Carlsmith. (2003) Sosyal Psikoloji, Çev. A. Dönmez, Ankara: İmge Kitabevi. Kağıtçıbaşı Ç.(1998) Yeni İnsan ve İnsanlar, İstanbul: Evrim yayınevi. Kırel, Çiğdem.(2004).Sosyal psikoloji. Eskişehir : Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Açıköğretim Fakültesi yayını ; no. 826. Allport, Floyd H. (1900). Sosyal psikoloji. Ankara : Yeryüzü Yayınevi. Arkonaç, S. A. (1998) Sosyal Psikoloji, İstanbul: Alfa Yayınları.

Notlar

Baron, Robert A. ve Donn Byrne.(2000) Social psychology. Boston : Allyn and Bacon.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleki etik ilkelere uygun davranır.
ÖÇ02 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar.
ÖÇ03 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar.
ÖÇ04 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır.
ÖÇ05 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular.
ÖÇ06 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır.
ÖÇ07 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır.
ÖÇ08 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır.
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. 2
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. 3
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır.
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. 5
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. 3
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir.
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. 1
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir.
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir.
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. 5
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sosyal Psikolojinin tanımı-spor ve sosyal psikolojinin tanımı. Çalışma alanları. Sporun sosyalleşme sürecindeki önemi. Kaynak kitaptan konu okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Ahlak tanımı, gelişimi, kimlik ve kişilik. Spor yapan çocuk ve gençlerde kimlik değişimi. Kaynak kitaptan konu okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Sporda ahlak ve Fair-Play örnek fair play olayları. Kaynak kitaptan konu okuma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
4 Tutumlar, tutumların özellikler, inanç ve tutumlarda Sporun yeri ve önemi. Kaynak kitaptan konu okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Tutumların insan ilişkilerindeki önemi, özellikleri ve tutum değiştirmeye yol açan çelişkiler. Kaynak kitaptan konu okuma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
6 Tutum değiştirme kuramları: Psikoanalitik kuram, öğrenme kuramı. Kaynak kitaptan konu okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Engellenme nedir, engellenme kuramları. Spor ve engellenme. Kaynak kitaptan konu okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Kaynak kitaptan konu okuma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Duygusal zeka kavramı? Yaşantımıza ne şekilde aktarabildiğimiz? Empati ve sempati kavramlarının tanımı. Farklılıkları. Kaynak kitaptan konu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Rol nedir? Rollerin sınıflandırılması; rol uyumu, rol uyumsuzluğu, rol bulaşması, rol katılığı. Kaynak kitaptan konu okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Algı ve benlik kavramı.Benlik ve spor.Yetkinlik beklentisi. Sosyal öğrenme kuramı. Kaynak kitaptan konu okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Grup Dinamiği ve spordaki görünümü; grup oluşumundaki evreler. Kaynak kitaptan konu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Grup etkinliği ve liderlik tarzları. Kaynak kitaptan konu okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Ceza ve ödül kavramlarının tanımı; Spordaki önemi. Antrenörün yaklaşımı, uygulamada dikkat edilecek noktalar. Kaynak kitaptan konu okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Sinerji kavramının tanımı. Kaynak kitaptan konu okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak tarama Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak tarama Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.10.2024 10:52