Genel Bilgi
Kod | BİK620 |
Ad | Organ İşlevleri ve Biyokimyası |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAMER CEVAT İNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TAMER CEVAT İNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ABDULLAH TULİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sağlık, hastalık ve organ disfonksiyonundaki biyokimyasal mekanizmaları öğrenir
Dersin İçeriği
Organların biyokimyasal boyutta ele alınması
Dersin Ön Koşulu
Doktora öğrencisi olmak
Kaynaklar
Lenninger ve lippincot
Notlar
Makale
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Organların işleyişlerini biyokimyasal düzeyde kavrar. |
ÖÇ02 | Sağlık durumunda organlarda gerçekleşen biyokimyasal olayları kavrar. |
ÖÇ03 | Hastalık ve organ disfonksiyonunda bozulan biyokimyasal süreçleri kavrar. |
ÖÇ04 | Hastalıkları biyokimyasal düzeyde inceleyebilir. |
ÖÇ05 | Organ disfonksiyonlarının gelişimiyle biyokimyasal yolaklar arasındaki bağlantıyı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Biyokimyanın tarihçesini, canlılarda bulunan temel biyokimyasal olayları çözümleyebilecektir | 3 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Karbonhidrat metabolizmasının önemini ve düzenlenmesini tartışabilecektir. | 1 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Lipitlerin fonksiyonlarını ve taşınmalarını tartışabilecektir. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Proteinlerin yapısını açıklayabilecektir. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Enzimin tanımını ve işlevini tartışabilecektir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Organlar ve sistemlerin biyokimya bakış açısıyla değerlendirilmesi | Organlar ve sistemler | |
2 | Sağlık durumunda organlarda gerçekleşen biyokimyasal Olaylar | Sunum | |
3 | Hastalık ve organ disfonksiyonunda bozulan biyokimyasal yolaklar | Hastalıkların patofizyolojisi | |
4 | Hastalıkların teşhisinde biyokimyasal verilerden yararlanma | Lab analizleri inceleme | |
5 | Karaciğer biyokimyası | Karaciğer biyokimyasının anlaşılması | |
6 | Karaciğer fonksiyon bozuklukları | Karaciğer fonksiyon bozukluklarınd biyokimyasal yaklaşım | |
7 | Karaciğer fonksiyonlarının değerlendirilmesinde kullanılan parametreler | Karaciğer fonksiyon testleri | |
8 | Ara Sınavlar | Yazılı sınav | |
9 | Böbrek kimyası | Böbrek biyokimyasının anlaşılması | |
10 | Böbrek hasarının biyokimyasal yönden değerlendirilmesi | Böbrek fonksiyon bozuklukları | |
11 | Böbrek fonksiyon testleri | Biyokimyasal tahlillerle böbrek fonksiyonlarının değerlendirilmesi | |
12 | Rutin biyokimya analizleri | Rutin olarak yapılan biyokimya analizlerinin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. | |
13 | Kanser tedavisinde hemogram analizlerinin önemi | Kanser tedavisinin hemogram değerleri üzerinde oluşturabileceği etkilerinin tartışılması | |
14 | Metastaz | Kanser hücresinin neden olduğu metastazın mekanizmasının anlaşılması | |
15 | Yıl sonu değerlendirme | Sağlık ve hastalık halleriyle biyokimyasal süreçler arasındaki ilişki özetlenir. | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü sınav | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |