Genel Bilgi
Kod | MK538 |
Ad | Manufacturing Assembly and Industrial Robots |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NECDET GEREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mekanik ürünlerin montajı toplam ürün maliyetinin önemli bir unsurudur. Dersin temel amacı mekanik bir ürünü oluşturan parçaların montajı ile ilgili teknik ve ekonomik yöntem ve teknikleri vermektir.
Dersin İçeriği
GİRİŞ, EKONOMİK MONTAJ İÇİN BİR GEREKSİNİM OLARAK ÜRÜN TASARIMI, MANUEL MONTAJ, MONTAJ KAVRAMLARININ EKONOMİK ETKİNLİĞİNİN BELİRLENMESİ, MONTAJ SÜREÇLERİNİN OTOMASYONU İÇİN MODÜLLER, MONTAJ MAKİNELERİNİN TASARIMI; ESNEK MONTAJ SİSTEMLERİNİN (FAS) TASARIMI, Çalışma alanı, tutucular, tek istasyonlu montaj hücresi tasarımı, FAS'ların manuel çalışma noktaları ile birleştirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Manufacturing Assembly Handbook, Bruno Lotter
Notlar
Bu ders için diğer kaynaklara ihtiyaç yoktur
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekonomik montaj faaliyetleri için gerekli olan ürün ürün tasarım kurallarını bilir. |
ÖÇ02 | Ergonomik gereksinimleri dikkate alarak montaj için iş noktası belirleyebilir. |
ÖÇ03 | El ile montaj için montaj-organizasyon biçimleri oluşturabilir. Çeşitli montaj fikirlerinin ekonomik verimini belirleyebilir. |
ÖÇ04 | Montaj işlemlerinin otomasyonu için gerekli olan alt yapı modullerini tanır, uygular ve seçebilir. Montaj makine ve sistemlerinin tasarımı ile ilgili bilgi sahibidir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında literatür araştırması yapar | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | GİRİŞ, dersin amacı, montaj, üretim operasyonunda montajın durumu. | Kaynak kitap-Chapter 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | EKONOMIK MONTAJ IÇIN BIR GEREKLILIK OLARAK ÜRÜN TASARIMI. Ürün tasarımı, Montaj genişletilmiş ABC analizi. | Kaynak kitap-Chapter 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | MANUEL MONTAJ; Manuel montajda iş noktası düzenlemesi, Manuel montajın organizasyonel biçimleri | Kaynak kitap-Chapter 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | MONTAJ KAVRAMLARININ EKONOMİK ETKİNLİĞİNİN BELİRLENMESİ; Tanımlar, Uygulama alanı, | Kaynak kitap-Chapter 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Birincil ve ikincil faaliyete göre montaj analizi uygulama örneği, örnekler. | Kaynak kitap-chapter 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | MONTAJ İŞLEMLERİNİN OTOMASYONU İÇİN MODÜLLER; Besleyici üniteler, taşıma ve transfer ekipmanları, | Kaynak kitap-Chapter 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | vida ve perçin yerleştirme üniteleri, kaynak ve lehimleme üniteleri ve yapıştırma sistemleri. | Kaynak kitap-chapter 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | MONTAJ MAKİNELERİNİN TASARIMI; Tek ve çok istasyonlu montaj makineleri | Kaynak kitap-chapter 6, | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | ARA SINAV | Kaynak kitaplar- | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Montaj hatları, manuel çalışma noktalarının otomatik montaj hatlarına entegre edilmesi, çevrimsiz montaj hatları. Montaj sistemlerinin kullanılabilirliği. | Bölüm 6'yı çalışın ve kitapları ve diğer kaynakları araştırın. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
11 | ESNEK MONTAJ SİSTEMLERİNİN (FAS) TASARIMI; robotik uygulamalarda birincil-ikincil ince analiz. | Bölüm 7'yi çalışın ve kitapları ve diğer kaynakları araştırın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çalışma alanı, tutucular, tek istasyonlu montaj hücresi tasarımı | Bölüm 7'i çalışın ve kitapları ve diğer kaynakları araştırın. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | FAS'ların manuel çalışma noktaları ile birleştirilmesi. | Bölüm 7'u çalışın ve kitapları ve diğer kaynakları araştırın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Pratik örnekler | Kaynak kitap- Bölüm 9, | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
15 | 9. veya 10. hafta da vize sınavı | kaynak kitap ve ders ile ilgili tüm ders notları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 5 | 65 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |