Genel Bilgi
Kod | SD0409 |
Ad | Moleküler Yöntemler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Moleküler analiz yönetimleri hakkında bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Moleküler analiz yönetimleri hakkında bilgilerin verilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Temel moleküler biyokimya bilgilerine sahip olmak gereklidir.
Kaynaklar
Ders Slaytları
Notlar
Tietz Textbook of Clinical Chemistry and Molecular Diagnostics, Carl A. Burtis, Edward R. Ashwood, David E. Bruns, 2012
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | DNA'nın yapısını ve özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ02 | DNA izolasyonunu açıklar |
ÖÇ03 | mtDNA'nın yapısını ve özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ04 | Polimeraz zincir reaksiyonunu (PCR) açıklar. |
ÖÇ05 | PCR temelli yöntemleri açıklar. |
ÖÇ06 | DNA dizi analizini açıklar. |
ÖÇ07 | Blotlama yöntemlerini açıklar |
ÖÇ08 | Mikroarray yöntemini açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | DNA izolasyonu ve miktar tayini | Anlatım, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | mtDNA | Anlatım, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | PCR nedir | Anlatım, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | PCR ilişkili moleküler yöntemler | Anlatım, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | DNA Dizi Analizi | Anlatım, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Blotlama yöntemleri | Anlatım, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Mikroarray nedir | Anlatım, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ödev | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Moleküler yöntem anlatımı 1 | Öğrenci sunumu | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Moleküler yöntem anlatımı 2 | Öğrenci sunumu | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Moleküler yöntem anlatımı 3 | Öğrenci sunumu | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Moleküler yöntem anlatımı 4 | Öğrenci sunumu | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Moleküler yöntem anlatımı 5 | Öğrenci sunumu | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Moleküler yöntem anlatımı 6 | Öğrenci sunumu | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Moleküler yöntem anlatımı 7 | Öğrenci sunumu | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev canlı performans | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev, performans | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 2 | 34 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |