Genel Bilgi
Kod | EFMS005 |
Ad | Mikro Öğretim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MÜKERREM TAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FATMA SADIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MÜKERREM TAŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonunda öğretmen adaylarının etkili öğretim becerilerini uygulama, sınıfta davranışyönetimi, öğretimin yönetimi ile ilgili öğretmen rollerini, becerileri ve tutumları kazanması beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu derskapsamında, mikro öğretimin tanımıve önemi, mikro öğretimin döngüsünün aşamaları, , mikro öğretim ile geliştirilebilecek olan öğretim becerileri, mikro öğretimin sınırlılıkları, konuya ve amaca uygun öğretim etkinliklerini belirleme ve plan hazırlama, sınıfta örnek ders planlarını uygulama ve derssunumları ile ilgiliverilen geribildirimler ve incelenen video kayıtları doğrultusunda öğretim planlarının yeniden uygulanmasıve mikro öğretimde değerlendirme ve değerlendirme ölçütleri ile ilgili bilgilere yer verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Öğretmen adayı 4.döneminden itibaren bu dersi alabilir.
Kaynaklar
Veysel Sönmez, Öğretmen El Kitabı. Anı Yayıncılık. Borich, G. D. (2014). Etkili öğretim yöntemleri [Effective teaching methods] (B. Acat, Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Notlar
Derse ait sunu notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kendi seçtiği bir konuya uygun bir mikro ders planı hazırlar. |
ÖÇ02 | Mikro öğretim tekniğinin aşamalarını, yararlarını ve sınırlılıklarını açıklar. |
ÖÇ03 | Hazırladığı mikro ders planında öğrenme çıktılarına ve konuya uygun öğretim stratejisi, yöntem ve teknik belirler. |
ÖÇ04 | Hazırlanan bir ders planının üstün ve zayıf yönlerini belirler. |
ÖÇ05 | Hazırlanan ders planını öğretim değişkenleri ve süreci açısından kontrol eder. |
ÖÇ06 | Öğretimi planlamanın önemi kabul eder. |
ÖÇ07 | Öğrenci katılımını artıran öğretim etkinliklerini uygular. |
ÖÇ08 | Kendi öğretim yeterliğini üstün ve zayıf yönlerini dikkate alarak değerlendirir. |
ÖÇ09 | Kendi öğretim becerilerinin yeterlik düzeyi hakkında çıkarımda bulunur. |
ÖÇ10 | Etkili ve verimli bir öğrenme için öğretim becerilerini doğru bir şekilde uygulamanın önemini kabul eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğretmen adaylarıyla tanışma, dersin tanıtımı, öğretmen adaylarından beklenen öğrenme görevlerinin tanıtımıve soruların yanıtlanması | Yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Mikro öğretimin tanımı, yararları, öğretmen etkililiği ile ilişkisive sınırlılıkları | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Mikro öğretim uygulamasının aşamaları ve Mikro öğretim yoluyla geliştirilebilecek olan öğretim becerileri | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Mikro öğretim ders planının hazırlanması, uygulanması, değerlendirilmesi I | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Mikro öğretim ders planının hazırlanması, uygulanması, değerlendirilmesi II | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Örnek ders planı inceleme ve örnek mikro öğretim videosu izleme I | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Örnek Olay |
7 | Örnek ders planı inceleme ve örnek mikro öğretim videosu izleme II | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Öğretmen adayının hazırladığı örnekmikro öğretim ders planını sunma uygulaması;uygulamayı değerlendirme ve geliştirme I | Mikro-öğretim ders planınıve dersmateryallerini hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
10 | Öğretmen adayının hazırladığı örnekmikro öğretim ders planını sunma uygulaması;uygulamayı değerlendirme ve geliştirme II | Mikro-öğretim ders planınıve dersmateryallerini hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
11 | Öğretmen adayının hazırladığı örnekmikro öğretim ders planını sunma uygulaması;uygulamayı değerlendirme ve geliştirmeIII | Mikro-öğretim ders planınıve dersmateryallerini hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
12 | Öğretmen adayının hazırladığı örnekmikro öğretim ders planını sunma uygulaması;uygulamayı değerlendirme ve geliştirme IV | Mikro-öğretim ders planınıve dersmateryallerini hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Öğretmen adayının hazırladığı örnekmikro öğretim ders planını sunma uygulaması;uygulamayı değerlendirme ve geliştirme V | Mikro-öğretim ders planınıve dersmateryallerini hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
14 | Öğretmen adayının hazırladığı örnekmikro öğretim ders planını sunma uygulaması;uygulamayı değerlendirme ve geliştirme VI | Mikro-öğretim ders planınıve dersmateryallerini hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
15 | Genel değerlendirme | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |