Genel Bilgi
Kod | BFZ621 |
Ad | İyon Kanalları ve Kanalopatiler-Moleküler Yaklaşım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÇAĞIL COŞKUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ÇAĞIL COŞKUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İyon kanalı hastalıklarının tedavisine giden yolda, moleküler düzeyde çalışmalar yapabilecek bilginin sağlanması.
Dersin İçeriği
İyon Kanalları, İyon kanallarının evrimi ve çeşitliliği - Filogenetik analizler, Voltaj kapılı sodyum kanalı, Voltaj kapılı sodyum kanal hastalıkları, Voltaj kapılı potasyum kanalı ve hastalıkları, Voltaj kapılı kalsiyum kanalı ve hastalıkları, İyon kanallarının primer gen dizilimlerinin belirlenmesi, İyon kanallarının yapısal analizleri, İyon kanallarının genetik analizleri, İyon kanallarının fonksiyonel analizleri, Kanal proteinlerini kodlayan genlerin düzenlenmesi ve modülasyonu, Terapetik hedefler ve stratejiler, Kanalopatilerin tedavisine moleküler genetik yaklaşımlar I, Kanalopatilerin tedavisine moleküler genetik yaklaşımlar II
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kandel, E.R. (2013). Principles of Neural Science (5.bs). New York:McGraw-Hill Zheng, J.; Trudeau, M.C. (2015). Handbook of Ion Channel. Taylor&Francis
Notlar
Ashcroft, F.M. (1999). Ion Channels and Disease. Aca
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İyon kanalları hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. |
ÖÇ02 | İyon kanallarının ve fonksiyonel birimlerinin genetik altyapılarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Kanalopatilerin gen düzeyindeki değişiklik kaynaklarını bilir. |
ÖÇ04 | İyon kanallarının genetik, yapısal ve fonksiyonel özelliklerinin ortaya çıkarılması için izlenecek yol ve uygulanacak metodolojiyi öğrenerek kanal hastalıklarının tedavisine giden yolda model organizmalar ve tedavi stratejileri geliştirebilmeyi öğrenir. |
ÖÇ05 | İyon kanal hastalıklarının tanı ve tedavisindeki moleküler genetik yaklaşımları öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İyon Kanalları | İlgili bölümün kaynaklardan okunması | |
2 | İyon kanallarının evrimi ve çeşitliliği - Filogenetik analizler | İlgili bölümün kaynaklardan okunması | |
3 | Voltaj kapılı sodyum kanalı | İlgili bölümün kaynaklardan okunması | |
4 | Voltaj kapılı sodyum kanal hastalıkları | İlgili bölümün kaynaklardan okunması | |
5 | Voltaj kapılı potasyum kanalı ve hastalıkları | İlgili bölümün kaynaklardan okunması | |
6 | Voltaj kapılı kalsiyum kanalı ve hastalıkları | İlgili bölümün kaynaklardan okunması | |
7 | İyon kanallarının primer gen dizilimlerinin belirlenmesi | İlgili bölümün kaynaklardan okunması | |
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | İyon kanallarının yapısal analizleri | İlgili bölümün kaynaklardan okunması | |
10 | İyon kanallarının genetik analizleri | İlgili bölümün kaynaklardan okunması | |
11 | İyon kanallarının fonksiyonel analizleri | İlgili bölümün kaynaklardan okunması | |
12 | Kanal proteinlerini kodlayan genlerin düzenlenmesi ve modülasyonu | İlgili bölümün kaynaklardan okunması | |
13 | Terapetik hedefler ve stratejiler | Literatür tarama ve okuma | |
14 | Kanalopatilerin tedavisine moleküler genetik yaklaşımlar I | Literatür tarama ve okuma | |
15 | Kanalopatilerin tedavisine moleküler genetik yaklaşımlar II | Literatür tarama ve okuma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |