SD0692 İngilizce Konuşma ve Etkileşim

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0692
Ad İngilizce Konuşma ve Etkileşim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Üniversite Dersi
Etiket ÜOD Üniversite Ortak Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BETÜL GÜLERYÜZ ADAMHASAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. BETÜL GÜLERYÜZ ADAMHASAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilgi Okuryazarlığı: Çeşitli kaynaklardan bilgiye erişmek, değerlendirmek ve kullanmak. Medya Okuryazarlığı: Medyayı eleştirel bir şekilde analiz etmek ve farklı medya türlerini etkili bir şekilde kullanmak. Teknoloji Okuryazarlığı: Dijital araçları ve platformları iletişim kurmak, iş birliği yapmak ve içerik oluşturmak için kullanmak. Eleştirel Düşünme: Bilgiyi analiz etmek, sentezlemek ve değerlendirmek, sorunları çözmek ve bilinçli kararlar almak. Problem Çözme: Karmaşık sorunları belirlemek, analiz etmek ve çözüm üretmek için iş birliği içinde çalışmak. İş Birliği: Farklı geçmişlere ve bakış açılarına sahip kişilerle etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak. İletişim: Fikirleri açık, öz ve ikna edici bir şekilde sözlü ve yazılı olarak ifade etmek. Kültürel Farkındalık: Küresel bir toplumda kültürel farklılıklara duyarlılık göstermek ve etkili bir şekilde iletişim kurmak. Öz Yönetim: Öğrenmeyi yönetmek, hedefler belirlemek ve zamanı etkili bir şekilde kullanmak.

Dersin İçeriği

Modül 1: Dijital Dünyada İletişim Çevrimiçi İletişim Araçları: Sosyal medya platformları, forumlar, bloglar ve e-posta gibi çeşitli çevrimiçi iletişim araçlarını kullanarak etkili bir şekilde iletişim kurma. Dijital İçerik Oluşturma: Blog yazıları, videolar, podcast'ler ve sunumlar gibi çeşitli dijital içerikler oluşturmak ve paylaşmak. Bilgi Doğrulama: Çevrimiçi ortamdaki bilgilerin güvenilirliğini değerlendirme ve doğru bilgi kaynaklarını belirleme. Dijital Etik: Çevrimiçi iletişimde etik kurallara ve güvenlik protokollerine uyma. Modül 2: Küresel Vatandaşlık ve Kültürlerarası İletişim Kültürel Farklılıklar: Farklı kültürlerden gelen insanların iletişim stillerini, değerlerini ve inançlarını anlama. Kültürlerarası Etkileşim: Kültürel farklılıklara saygı göstererek ve etkili iletişim stratejileri kullanarak farklı kültürlerden gelen insanlarla etkileşim kurma. Küresel Sorunlar: Küresel sorunlar hakkında bilgi edinme ve bu sorunlara çözüm bulmak için iş birliği yapma. Dil ve Kimlik: Dilin kimlik oluşumundaki rolünü ve kültürlerarası iletişimdeki önemini anlama. Modül 3: Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme Eleştirel Düşünme Becerileri: Bilgiyi analiz etme, yorumlama, değerlendirme ve sentezleme becerilerini geliştirme. Problem Çözme Stratejileri: Sorunları tanımlama, analiz etme, çözüm üretme ve değerlendirme becerilerini geliştirme. Karar Verme: Bilgiye dayalı kararlar almak ve sonuçlarını değerlendirmek. Yaratıcı Düşünme: Yenilikçi fikirler üretmek ve farklı bakış açıları geliştirmek. Modül 4: İş Birliği ve İletişim Ekip Çalışması: Ortak bir hedefe ulaşmak için bir ekip içinde etkili bir şekilde çalışmak ve sorumluluk paylaşmak. Liderlik: Bir grubu yönlendirmek, motive etmek ve hedeflere ulaşmak için stratejiler geliştirmek. İletişim Becerileri: Fikirleri açık, öz ve ikna edici bir şekilde sözlü ve yazılı olarak ifade etmek. Sunum Becerileri: Farklı kitlelere etkili sunumlar yapmak ve geri bildirimlere yanıt vermek.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Gerekli Materyaller: Seçilmiş videolar, podcast'ler ve çevrimiçi kaynaklar (eğitmen tarafından düzenlenir). Bilgisayar ve internet erişimi. Dijital araçlar ve uygulamalar (eğitmen tarafından belirlenir).

Notlar

İsteğe Bağlı Kaynaklar: Çevrimiçi öğrenme platformları ve kaynakları. İngilizce dilinde çevrimiçi forumlar ve topluluklar. yüzyıl becerileri üzerine kitaplar ve makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Akademik, kişisel ve profesyonel yaşamlarıyla ilgili çeşitli konularda kendilerine güvenerek sohbetlere katılmak.
ÖÇ02 Akademik dersler, profesyonel tartışmalar ve sosyal etkileşimler dahil olmak üzere çeşitli bağlamlarda konuşulan İngilizceyi anlamak ve uygun şekilde yanıt vermek.
ÖÇ03 Tartışmalara ve münazaralara aktif ve yapıcı bir şekilde katılmak, argümanlar formüle etmek, iddialarını kanıtlarla desteklemek ve karşıt görüşlere saygılı bir şekilde yanıt vermek.
ÖÇ04 Temel bilgileri belirleyerek, gerçekler ile görüşler arasında ayrım yaparak ve iletişim stillerinin etkinliğini değerlendirerek sözlü söylemi eleştirel olarak analiz etmek ve değerlendirmek.
ÖÇ05 Dijital okuryazarlık ve etik çevrimiçi davranış sergileyerek iletişim, iş birliği ve içerik oluşturma için dijital araçları ve teknolojileri kullanmak.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş ve 21. Yüzyıl İletişim Becerileri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dijital Dünyada İletişim - Bölüm 1 Etkili ve etkisiz çevrimiçi iletişim örneklerini analiz etme. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 Dijital Dünyada İletişim - Bölüm 2 Kendilerini sınıfa tanıtan kısa bir video veya podcast oluşturma. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Bilgi Okuryazarlığı ve Eleştirel Düşünme Tartışmalı bir konu hakkında araştırma yapmak ve bulguları destekleyici kanıtlarla sunmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Küresel Vatandaşlık ve Kültürel Farkındalık Kültürlerarası iletişim başarılarının ve başarısızlıklarının vaka çalışmalarını analiz etme. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 Kültürlerarası İletişim Stratejileri Kültürlerarası iletişim senaryolarını rol hazirlamak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Etkili Ekip Çalışması ve İş Birliği İş birliğine dayalı problem çözmek Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Liderlik ve İletişim Kişisel liderlik felsefeleri hakkında kısa bir sunum hazırlama. Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Tartışma
10 Topluluk Önünde Konuşma ve Sunum Becerileri Seçtikleri bir konu hakkında kısa bir sunum hazırlama. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 İkna Edici İletişim Tartışmalı bir konu seçmek ve karşıt görüşleri tartışmak Öğretim Yöntemleri:
Altı Şapka, Grup Çalışması, Problem Çözme
12 Müzakere ve Çatışma Çözümü Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama
13 Medya Okuryazarlığı ve Eleştirel Analiz Bir haber hikayesini veya sosyal medya trendini eleştirel olarak analiz etme. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Proje Sunumları ve Akran Geri Bildirimi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Dersin Sonuçlandırılması Öğretim Yöntemleri:
Altı Şapka
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 76
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,04
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.01.2025 05:41