Genel Bilgi
Kod | SD0692 |
Ad | İngilizce Konuşma ve Etkileşim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BETÜL GÜLERYÜZ ADAMHASAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BETÜL GÜLERYÜZ ADAMHASAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgi Okuryazarlığı: Çeşitli kaynaklardan bilgiye erişmek, değerlendirmek ve kullanmak. Medya Okuryazarlığı: Medyayı eleştirel bir şekilde analiz etmek ve farklı medya türlerini etkili bir şekilde kullanmak. Teknoloji Okuryazarlığı: Dijital araçları ve platformları iletişim kurmak, iş birliği yapmak ve içerik oluşturmak için kullanmak. Eleştirel Düşünme: Bilgiyi analiz etmek, sentezlemek ve değerlendirmek, sorunları çözmek ve bilinçli kararlar almak. Problem Çözme: Karmaşık sorunları belirlemek, analiz etmek ve çözüm üretmek için iş birliği içinde çalışmak. İş Birliği: Farklı geçmişlere ve bakış açılarına sahip kişilerle etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak. İletişim: Fikirleri açık, öz ve ikna edici bir şekilde sözlü ve yazılı olarak ifade etmek. Kültürel Farkındalık: Küresel bir toplumda kültürel farklılıklara duyarlılık göstermek ve etkili bir şekilde iletişim kurmak. Öz Yönetim: Öğrenmeyi yönetmek, hedefler belirlemek ve zamanı etkili bir şekilde kullanmak.
Dersin İçeriği
Modül 1: Dijital Dünyada İletişim Çevrimiçi İletişim Araçları: Sosyal medya platformları, forumlar, bloglar ve e-posta gibi çeşitli çevrimiçi iletişim araçlarını kullanarak etkili bir şekilde iletişim kurma. Dijital İçerik Oluşturma: Blog yazıları, videolar, podcast'ler ve sunumlar gibi çeşitli dijital içerikler oluşturmak ve paylaşmak. Bilgi Doğrulama: Çevrimiçi ortamdaki bilgilerin güvenilirliğini değerlendirme ve doğru bilgi kaynaklarını belirleme. Dijital Etik: Çevrimiçi iletişimde etik kurallara ve güvenlik protokollerine uyma. Modül 2: Küresel Vatandaşlık ve Kültürlerarası İletişim Kültürel Farklılıklar: Farklı kültürlerden gelen insanların iletişim stillerini, değerlerini ve inançlarını anlama. Kültürlerarası Etkileşim: Kültürel farklılıklara saygı göstererek ve etkili iletişim stratejileri kullanarak farklı kültürlerden gelen insanlarla etkileşim kurma. Küresel Sorunlar: Küresel sorunlar hakkında bilgi edinme ve bu sorunlara çözüm bulmak için iş birliği yapma. Dil ve Kimlik: Dilin kimlik oluşumundaki rolünü ve kültürlerarası iletişimdeki önemini anlama. Modül 3: Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme Eleştirel Düşünme Becerileri: Bilgiyi analiz etme, yorumlama, değerlendirme ve sentezleme becerilerini geliştirme. Problem Çözme Stratejileri: Sorunları tanımlama, analiz etme, çözüm üretme ve değerlendirme becerilerini geliştirme. Karar Verme: Bilgiye dayalı kararlar almak ve sonuçlarını değerlendirmek. Yaratıcı Düşünme: Yenilikçi fikirler üretmek ve farklı bakış açıları geliştirmek. Modül 4: İş Birliği ve İletişim Ekip Çalışması: Ortak bir hedefe ulaşmak için bir ekip içinde etkili bir şekilde çalışmak ve sorumluluk paylaşmak. Liderlik: Bir grubu yönlendirmek, motive etmek ve hedeflere ulaşmak için stratejiler geliştirmek. İletişim Becerileri: Fikirleri açık, öz ve ikna edici bir şekilde sözlü ve yazılı olarak ifade etmek. Sunum Becerileri: Farklı kitlelere etkili sunumlar yapmak ve geri bildirimlere yanıt vermek.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Gerekli Materyaller: Seçilmiş videolar, podcast'ler ve çevrimiçi kaynaklar (eğitmen tarafından düzenlenir). Bilgisayar ve internet erişimi. Dijital araçlar ve uygulamalar (eğitmen tarafından belirlenir).
Notlar
İsteğe Bağlı Kaynaklar: Çevrimiçi öğrenme platformları ve kaynakları. İngilizce dilinde çevrimiçi forumlar ve topluluklar. yüzyıl becerileri üzerine kitaplar ve makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akademik, kişisel ve profesyonel yaşamlarıyla ilgili çeşitli konularda kendilerine güvenerek sohbetlere katılmak. |
ÖÇ02 | Akademik dersler, profesyonel tartışmalar ve sosyal etkileşimler dahil olmak üzere çeşitli bağlamlarda konuşulan İngilizceyi anlamak ve uygun şekilde yanıt vermek. |
ÖÇ03 | Tartışmalara ve münazaralara aktif ve yapıcı bir şekilde katılmak, argümanlar formüle etmek, iddialarını kanıtlarla desteklemek ve karşıt görüşlere saygılı bir şekilde yanıt vermek. |
ÖÇ04 | Temel bilgileri belirleyerek, gerçekler ile görüşler arasında ayrım yaparak ve iletişim stillerinin etkinliğini değerlendirerek sözlü söylemi eleştirel olarak analiz etmek ve değerlendirmek. |
ÖÇ05 | Dijital okuryazarlık ve etik çevrimiçi davranış sergileyerek iletişim, iş birliği ve içerik oluşturma için dijital araçları ve teknolojileri kullanmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş ve 21. Yüzyıl İletişim Becerileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
2 | Dijital Dünyada İletişim - Bölüm 1 | Etkili ve etkisiz çevrimiçi iletişim örneklerini analiz etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Dijital Dünyada İletişim - Bölüm 2 | Kendilerini sınıfa tanıtan kısa bir video veya podcast oluşturma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Bilgi Okuryazarlığı ve Eleştirel Düşünme | Tartışmalı bir konu hakkında araştırma yapmak ve bulguları destekleyici kanıtlarla sunmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Küresel Vatandaşlık ve Kültürel Farkındalık | Kültürlerarası iletişim başarılarının ve başarısızlıklarının vaka çalışmalarını analiz etme. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Kültürlerarası İletişim Stratejileri | Kültürlerarası iletişim senaryolarını rol hazirlamak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Etkili Ekip Çalışması ve İş Birliği | İş birliğine dayalı problem çözmek | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Liderlik ve İletişim | Kişisel liderlik felsefeleri hakkında kısa bir sunum hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Tartışma |
10 | Topluluk Önünde Konuşma ve Sunum Becerileri | Seçtikleri bir konu hakkında kısa bir sunum hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | İkna Edici İletişim | Tartışmalı bir konu seçmek ve karşıt görüşleri tartışmak | Öğretim Yöntemleri: Altı Şapka, Grup Çalışması, Problem Çözme |
12 | Müzakere ve Çatışma Çözümü | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
|
13 | Medya Okuryazarlığı ve Eleştirel Analiz | Bir haber hikayesini veya sosyal medya trendini eleştirel olarak analiz etme. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Proje Sunumları ve Akran Geri Bildirimi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
|
15 | Dersin Sonuçlandırılması | Öğretim Yöntemleri: Altı Şapka |
|
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |