Genel Bilgi
Kod | DTT006 |
Ad | Seminer Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MELTEM AKBAŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı seminer hazırlama becerisi edinmektir.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği seminer hazırlamaktır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Dersin kaynağı seminer konusu ile ilgili kaynaklardır.
Notlar
Konu bağlantılı kitaplar ve makalelerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kuramsal çalışma hazırlar. |
ÖÇ02 | Seminer konusunu inceler. |
ÖÇ03 | Seminer metnini yazar. |
ÖÇ04 | Seminerin sunumunu sözlü ve yazılı olarak yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel ahlakı ve ahlak felsefesini ana hatlarıyla tanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi deontoloji, tıp etiği, biyoetik alanlarının içeriğini ayrıntılı olarak bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik akışı ve tıbbi araştırma süreçlerini ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanlığın geçmişini tarihöncesi ve tarih çağları düzeyinde ana hatlarıyla bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlığın-tıbbın-hekimliğin birlikte evrimleşmesini derinlemesine değerlendirir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geçmişin tıbbına dair materyali ve belgeleri değerlendirir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tıp tarihi ve tıp etiği alanlarında akademik çalışma yürütür. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konuyu belirler. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Konuyu işler 1 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Konuyu işler 2 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Konuyu işler 3 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Konuyu işler 4 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Konuyu işler 5 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Konuyu işler 6 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma-yazma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Konuyu işler 7 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Konuyu işler 8 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Konuyu işler 9 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Konuyu işler 10 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Konuyu işler 11 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Konuyu işler 12 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Konuyu işler 13 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum yapma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum yapma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |