DTT006 Seminar Lesson

3 ECTS - 1-0 Duration (T+A)- . Semester- 1 National Credit

Information

Code DTT006
Name Seminar Lesson
Term 2024-2025 Academic Year
Term Spring
Duration (T+A) 1-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 3 ECTS
National Credit 1 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Belirsiz
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU
Course Instructor Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU (A Group) (Ins. in Charge)
Dr. Öğr. Üyesi MELTEM AKBAŞ (B Group) (Ins. in Charge)
Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN (C Group) (Ins. in Charge)


Course Goal / Objective

The aim of the course is to acquire seminar preparation skills.

Course Content

The content of the course is to prepare a seminar.

Course Precondition

There are no prerequisites for the course.

Resources

The source of the course is the resources related to the seminar topic.

Notes

Subject-related books and articles.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Prepares theoretical studies.
LO02 Examines the seminar topic.
LO03 Writes the seminar text.
LO04 Makes the presentation of the seminar verbally and in writing.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Recognizes general morality and moral philosophy in general.
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Knows the contents of medical deontology, medical ethics and bioethics in detail.
PLO03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Distinguish between clinical flow and medical research processes.
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Knows the history of humanity in general terms at the level of prehistoric and historical ages.
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal It deeply evaluates the co-evolution of health, medicine and medicine. 5
PLO06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Evaluates materials and documents related to medicine of the past. 4
PLO07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Conducts academic studies in the fields of medical history and medical ethics. 5


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Determines the topic. Reading Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Processes topic 1 Reading-writing Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Processes topic 2 Reading-writing Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Processes topic 3 Reading-writing Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Processes topic 4 Reading-writing Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Processes topic 5 Reading-writing Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Processes topic 6 Reading-writing Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Mid-Term Exam Reading-writing Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Processes topic 7 Reading-writing Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Processes topic 8 Reading-writing Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Processes topic 9 Reading-writing Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Processes topic 10 Reading-writing Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Processes topic 11 Reading-writing Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Processes topic 12 Reading-writing Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Processes topic 13 Reading-writing Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Term Exams Making a presentation Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Term Exams Making a presentation Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 1 14
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 4 56
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 1 4 4
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 0 0 0
Final Exam 1 6 6
Total Workload (Hour) 80
Total Workload / 25 (h) 3,20
ECTS 3 ECTS

Update Time: 25.02.2025 12:08