EFMZ314 Sınıf Yönetimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod EFMZ314
Ad Sınıf Yönetimi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BUKET TURHAN TÜRKKAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sınıf yönetimi dersinin genel amacı, sınıf yönetiminin eğitim sistemindeki önemini tartışmak, sınıf yönetiminin temel stratejilerini, ilkelerini ve boyutlarını incelemek ve etkili yönetim becerileri geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Sınıf yönetimine ilişkin temel ilke ve kavramlar, sınıf yönetimini etkileyen değişkenler, sınıf kurallarının oluşturulması, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta disiplin ve disiplin yaklaşımları, sınıf ortamının fiziksel düzenlenmesi, sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci, sınıfta öğrenci motivasyonu, sınıfta zaman yönetimi, sınıfta bir lider olarak öğretmen, olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ayhan Aydın (2022). Sınıf yönetimi (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Esmahan Ağaoğlu (Editör). (2008). Sınıf yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Erişim Adresi: https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/OMB301U/ebook/OMB301U-08V1S1-11-0-1-SV1-ebook.pdf İbrahim Gül & Yüksel Gündüz (Editörler). (2022). Sınıf yönetimi (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Türkan Argon & Şenay Sezgin Nartgün (Editörler). (2022). Sınıf yönetimi (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.

Notlar

“Sınıf Yönetimi” başlıklı tüm bilimsel ve akademik kitaplar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sınıf yönetimine yönelik temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Sınıf yönetimini etkileyen değişkenleri sınıflar.
ÖÇ03 Etkili sınıf kurallarının özelliklerini tartışır.
ÖÇ04 Sınıf yönetimi modellerini karşılaştırır.
ÖÇ05 Disiplin yaklaşımlarını tartışır.
ÖÇ06 Sınıf ortamının fiziksel düzenlemesinin nasıl olması gerektiğini tartışır.
ÖÇ07 Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetilmesine yönelik stratejiler oluşturur.
ÖÇ08 Sınıfta etkili iletişime yönelik temel ilkeleri açıklar.
ÖÇ09 Sınıfta öğrenci motivasyonun geliştirilmesine yönelik öneriler oluşturur.
ÖÇ10 Sınıfta etkili zaman yönetiminin sağlanmasına yönelik temel ilkeleri açıklar.
ÖÇ11 Sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmenin rollerini tartışır.
ÖÇ12 Olumlu sınıf iklimi oluşturmaya yönelik temel ilkeleri tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. 1
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Genel Tanıtımı ve Bilgilendirme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Sınıf Yönetimiyle İlgili Temel Kavramlar Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sınıf Yönetimini Etkileyen Değişkenler Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
4 Sınıf Kuralları ve Sınıfta Disiplin Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap
5 Sınıf Disiplini ve Yönetimiyle İlgili Modeller 1 Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma
6 Sınıf Disiplini ve Yönetimiyle İlgili Modeller 2 Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
7 Sınıf Ortamının Fiziksel Düzenlenmesi Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sınıfta Öğrenci Davranışlarının Yönetimi 1 Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
10 Sınıfta Öğrenci Davranışlarının Yönetimi 2 Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sınıfta İletişim ve Etkileşim Süreci Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap
12 Sınıfta Öğrenci Motivasyonu Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Sınıfta Zaman Yönetimi Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
14 Sınıfta Bir Öğretim Lideri Olarak Öğretmen Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Olumlu Sınıf ve Öğrenme İkliminin Oluşturulması Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 76
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,04
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2025 11:12