Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | EFMZ314 |
Ad | Sınıf Yönetimi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BUKET TURHAN TÜRKKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sınıf yönetimi dersinin genel amacı, sınıf yönetiminin eğitim sistemindeki önemini tartışmak, sınıf yönetiminin temel stratejilerini, ilkelerini ve boyutlarını incelemek ve etkili yönetim becerileri geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Sınıf yönetimine ilişkin temel ilke ve kavramlar, sınıf yönetimini etkileyen değişkenler, sınıf kurallarının oluşturulması, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta disiplin ve disiplin yaklaşımları, sınıf ortamının fiziksel düzenlenmesi, sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci, sınıfta öğrenci motivasyonu, sınıfta zaman yönetimi, sınıfta bir lider olarak öğretmen, olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ayhan Aydın (2022). Sınıf yönetimi (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Esmahan Ağaoğlu (Editör). (2008). Sınıf yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Erişim Adresi: https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/OMB301U/ebook/OMB301U-08V1S1-11-0-1-SV1-ebook.pdf İbrahim Gül & Yüksel Gündüz (Editörler). (2022). Sınıf yönetimi (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Türkan Argon & Şenay Sezgin Nartgün (Editörler). (2022). Sınıf yönetimi (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Notlar
“Sınıf Yönetimi” başlıklı tüm bilimsel ve akademik kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sınıf yönetimine yönelik temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Sınıf yönetimini etkileyen değişkenleri sınıflar. |
ÖÇ03 | Etkili sınıf kurallarının özelliklerini tartışır. |
ÖÇ04 | Sınıf yönetimi modellerini karşılaştırır. |
ÖÇ05 | Disiplin yaklaşımlarını tartışır. |
ÖÇ06 | Sınıf ortamının fiziksel düzenlemesinin nasıl olması gerektiğini tartışır. |
ÖÇ07 | Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetilmesine yönelik stratejiler oluşturur. |
ÖÇ08 | Sınıfta etkili iletişime yönelik temel ilkeleri açıklar. |
ÖÇ09 | Sınıfta öğrenci motivasyonun geliştirilmesine yönelik öneriler oluşturur. |
ÖÇ10 | Sınıfta etkili zaman yönetiminin sağlanmasına yönelik temel ilkeleri açıklar. |
ÖÇ11 | Sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmenin rollerini tartışır. |
ÖÇ12 | Olumlu sınıf iklimi oluşturmaya yönelik temel ilkeleri tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | 1 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Genel Tanıtımı ve Bilgilendirme | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Sınıf Yönetimiyle İlgili Temel Kavramlar | Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sınıf Yönetimini Etkileyen Değişkenler | Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
4 | Sınıf Kuralları ve Sınıfta Disiplin | Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap |
5 | Sınıf Disiplini ve Yönetimiyle İlgili Modeller 1 | Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma |
6 | Sınıf Disiplini ve Yönetimiyle İlgili Modeller 2 | Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
7 | Sınıf Ortamının Fiziksel Düzenlenmesi | Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sınıfta Öğrenci Davranışlarının Yönetimi 1 | Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
10 | Sınıfta Öğrenci Davranışlarının Yönetimi 2 | Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sınıfta İletişim ve Etkileşim Süreci | Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap |
12 | Sınıfta Öğrenci Motivasyonu | Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Sınıfta Zaman Yönetimi | Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
14 | Sınıfta Bir Öğretim Lideri Olarak Öğretmen | Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Olumlu Sınıf ve Öğrenme İkliminin Oluşturulması | Haftanın konusuna yönelik ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |