Genel Bilgi
Birim | DEVLET KONSERVATUVARI |
PİYANO PR. | |
Kod | KONS309 |
Ad | Sanat Psikolojisi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Etiket | OB Ortak Dersler (Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Konservatuvar) S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sanat psikolojisi disiplinler arası bir bilim dalıdır. Sanatın ve sanatçının tarihsel süreç içerisinde psikolojiyle olan doğal ilişkisini kavratmayı hedefler. Sanatçının öz yaşam öyküsünden yola çıkarak eserleri açıklar ya da eserdeki sembollerden yola çıkarak sanatçıyı açıklamaya çalışır.
Dersin İçeriği
Bu ders sanat eserinin yaratımının arkasındaki psikolojik nedenlerin anlaşılmasını sağlayan ve sanat eserinin alımlanmasına etki eden yaklaşımları içerir.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşulsuz
Kaynaklar
Sanat ve Sanatçılar Üzerine (Sıgmund FREUD, YKY) Sanat Psikolojisine Giriş(Sıtkı M.Erinç.Ayraç Yayınevi)
Notlar
Sanat Dergileri, Belgesel
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat yaratım süreçlerini tartışır. |
ÖÇ02 | Görsel sanatlarda, Müzikte ve Edebiyatta sanat eserinin soyut özelliklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Duyum,duygu,algılama ve sanat bağlantılarını tartışır. |
ÖÇ04 | Sanat yansıtma taklit, öykünme ilişkilerini tartışır. |
ÖÇ05 | Sanat yapıtı ile özneler arasındaki ilişkiyi tanımlar. |
ÖÇ06 | Plastik sanatlarda, Müzikte ve Edebiyatta sanat eserinin soyut özelliklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat Psikolojisine Giriş | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 1-Sanat nedir? | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | 2-Sanat nedir? | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 1-Sanat ve Psikoloji | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 2-Sanat ve Psikoloji | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 3-Sanat ve Psikoloji | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 1 Sanatın Kökeni,Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | 2 Sanatın Kökeni,Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce ile İlgisi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | 3 Sanatın Kökeni,Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce ile İlgisi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
|
11 | 1 Sanatsal Yaratıcılık | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | 2 Sanatsal Yaratıcılık | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | 3 Sanatsal Yaratıcılık | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | 1Zeka ve Sanat İlişkisi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | 2 Zeka ve Sanat İlişkisi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | 3 Zeka ve Sanat İlişkisi | Kaynak Trama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
17 | 1 Sanatçı, İzleyici | Kaynak Trama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
18 | 2- Sanatçı, İzleyici | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
19 | 1 Sanat eseri | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
20 | Ara sınav. | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
21 | 2 Sanat Eseri | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
22 | 1- Sanat ve İlham | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
23 | 2- Sanat ve İlham | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
24 | Sezgi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
25 | 1 Estetik Beğeni, Estetik Kaygı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
26 | 2 Estetik Beğeni, Estetik Kaygı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
27 | 3 Estetik Beğeni, Estetik Kaygı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
28 | 1 Kişilik Tanımları ve Sanat Eğitimi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
29 | 2 Kişilik Tanımları ve Sanat Eğitimi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
30 | 3 Kişilik Tanımları ve Sanat Eğitimi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
31 | Finale Hazırlık | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
32 | Final | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |