KONS317 Sanat Tarihi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim DEVLET KONSERVATUVARI
YAYLI ÇALGILAR PR.
Kod KONS317
Ad Sanat Tarihi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Kültür
Etiket OB Ortak Dersler (Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Konservatuvar) Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler ilkel toplumdan günümüze kadarki geçen sürede sanatın geçirdiği evreleri uygarlıklar içindeki konumunu, gelişimini anlamayı,açıklamayı ve durumunu değerlendirmeyi gerçekleştireceklerdir.

Dersin İçeriği

Öğrenciler ilkel toplumdan günümüze kadarki geçen sürede sanatın geçirdiği evreleri uygarlıklar içindeki konumunu, gelişimini anlamayı,açıklamayı ve durumunu değerlendirmeyi gerçekleştireceklerdir.

Dersin Ön Koşulu

Koşulsuz

Kaynaklar

ADNAN Turani Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, 1995 Germain Bazin, ART HISTORY, SOCIAL PUBLICATIONS, 1998 EKREM AKURGAL, CULTURAL HISTORY OF TURKEY TUBITAK, 2000 ADNAN Turani, Sanat Terimleri Sözlüğü .REMZİ Kitabevi, 1995

Notlar

Sanat Dergileri, Belgeseller


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanatın tarihsel bir sürecin ürünü olduğunu anlayabilme .
ÖÇ02 Tarih öncesi ve sonrası çağlarda insanların hangi sanatlarla uğraştığını bilebilme.
ÖÇ03 Anadoludaki uygarlıklardan kalan sanat eserlerini tanıyabilme.
ÖÇ04 Tarihi değeri olan sanat eserlerinin insanlığın hafızası olduğunu ve korunması gerektiğinin bilincine varabilme.
ÖÇ05 Çağdaş sanat eserlerinin nasıl bir estetik değer içerdiğini açıklayabilme.
ÖÇ06 Kültür, tabiat ve sanat varlıklarının korunma ve yaşatılması noktasında, duyarlı ve çağdaş düşünebilme yeteneğine sahiptir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanat Tarihine Giriş Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Sanatın kökeni Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tarih Öncesi Çağlarda Sanat(Paleolitik-Mezolitik)1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Tarih Öncesi Çağlarda Sanat(Neolitik-Kalkolitik-Maden)2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İlk Çağlarda Anadolu'da Sanat(Hitit-Frigya-LidyaA-Urartu)-1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Primitif (ilk)Halk Sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Mezopotamya Sanatı-Sümer-Asur-Babil Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Mısır sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 Eski Yunan Sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
10 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
11 Roma Sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Bizans Sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Hint sanatı-Çin sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 Roman dönem Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Gotik sanat Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Rönesans 1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
17 Rönesans 2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
18 Maniyerizm-Barok- Rokoko 1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
19 Maniyerizm- Barok- Rokoko 2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
20 Ara Sınav Kaynak tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
21 Neoklasizm-Romantizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
22 Realizm- Empresyonizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
23 Naif sanat-Fütürizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
24 Kübizm- Ekspresyonizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
25 Dadaizm- Sürrealizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
26 Naif sanat-Endüstri Estetiği Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
27 Pop Art Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
28 Hareket ve Işık sanatları Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
29 Minimalizm-Kavramsal Sanat Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
30 Hiperrealizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
31 Finale hazırlık Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
32 Final Kaynak tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2025 01:57