KONS321 Sanat Psikolojisi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim DEVLET KONSERVATUVARI
YAYLI ÇALGILAR PR.
Kod KONS321
Ad Sanat Psikolojisi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Kültür
Etiket OB Ortak Dersler (Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Konservatuvar) S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sanatın ve sanatçının tarihsel süreç içerisinde psikolojiyle olan doğal ilişkisini kavratmayı hedefler.

Dersin İçeriği

Bu ders sanat eserinin yaratımının arkasındaki psikolojik nedenlerin anlaşılmasını sağlayan ve sanat eserinin alımlanmasına etki eden yaklaşımları içerir.

Dersin Ön Koşulu

Önkoşulsuz

Kaynaklar

Sanat ve Sanatçılar Üzerine (Sıgmund FREUD, YKY) Sanat Psikolojisine Giriş(Sıtkı M.Erinç.Ayraç Yayınevi)

Notlar

Sanat Dergileri, Belgesel


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanatın ve psikolojinin süreçlerini açıklar.
ÖÇ02 Sanatsal yaratım süreçlerini tartışır.
ÖÇ03 Duyum,duygu,algılama ve sanat ilişkilerini tartışır.
ÖÇ04 Plastik sanatlarda, Müzikte ve Edebiyatta sanat eserinin soyut özelliklerini açıklar.
ÖÇ05 Sanatta yansıtma,taklit öykünme ilişkilerini tartışır.
ÖÇ06 Sanat yapıtı ve özneler arasındaki ilişkiyi tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanat Psikolojisine Giriş Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 1 Sanat nedir? Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 2 Sanat nedir? Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 1 Sanat ve Psikoloji Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 2 Sanat ve Psiko Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 3 Sanat ve Psikoloji Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 1 Sanatın Kökeni,Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 2 Sanatın Kökeni,Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 3 Sanatın Kökeni,Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce ile İlgisi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Ara sınav Kaynak tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
11 1Sanatsal Yaratıcılık Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 2 Sanatsal Yaratıc Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 3 Sanatsal Yaratıcılık Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 1 Zeka ve Sanat İlişkisi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 2 Zeka ve Sanat Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 3 Zeka ve Sanat İlişkisi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
17 Sanatçı, İzleyici-1 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
18 Sanatçı, İzleyici-2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
19 Sanat eseri1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
20 Ara sınav Kaynak tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
21 Sanat eseri2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
22 Sanat ve İlham-1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
23 Sanat ve İlham-2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
24 Sezgi nedir?-1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
25 Sezgi nedir?-2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
26 Estetik Beğeni, Estetik Kaygı-1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
27 Estetik Beğeni, Estetik K-2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
28 Estetik Beğeni, Estetik Kaygı-3 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
29 Kişilik Tanımları ve Sanat Eğitimi-1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
30 Kişilik Tanımları ve Sanat Eğt-2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
31 Finale hazırlık Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
32 Final Kaynak tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2025 01:58