Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
SINIF ÖĞRETMENLİĞİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | SÖ1711 |
Ad | Etkinliklerle Coğrafya Öğretimi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. ÇAĞATAY AKYOL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Öğrencilere coğrafya eğitiminde etkinlikleri nasıl kullanmaları gerektiğini öğrenirler. Değişik yöntemler ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olurlar.
Dersin İçeriği
lkokul 1., 2., 3. ve 4. sınıflarda ve okul öncesi eğitiminde yer alan coğrafya ile ilgili kavramların etkinliklerle öğretilmesi yöntemleri ve planlanması. İlkokul ve okul öncesi seviyesinde coğrafi kavramları öğretirken dikkat edilmesi gereken hususlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
• Gülüm, K., & Torun, F. (2009). Oyun ve Etkinliklerle Coğrafya Öğretimi. Anı Yayıncılık (1st Ed.).
Notlar
Koparan, T., & Yiğit, E. (2016). Öğretmen Adaylarının Olasılıklı Durumlarda Kullandıkları Stratejilerin Oyun Temelli Etkinliklerle Belirlenmesi. Presented At The 2nd International Congress On Education, Distance Education And Educational Technology . • Oyun Temelli Etkinliklerin Ortaokul Öğrencilerinin Fenöğrenmesine Olan Etkisini Başarı Motivasyon Tutum Vecinsiyet Değişkenlerine Göre İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi,13(1), 389–413
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hangi etkinliği nasıl ve ne zaman yapması gerektiğini kavrayabilir. |
ÖÇ02 | Coğrafi kavram öğretmede etkinlik kullanma yeterliği kazanabilir. |
ÖÇ03 | İhtiyaca göre materyal tasarlayabilir. |
ÖÇ04 | İnsan ve hayvan hakları çerçevesinde etik standartlara uygun araştırmalar yapabilir. |
ÖÇ05 | Mevcut materyalleri etkinliklerinde nasıl ve ne sıklıkta kullanacağını bilebilir. |
ÖÇ06 | Etkinliklerinde oyunu kullanabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 4 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Coğrafi öğretiminde görsel materyaller ve gerçek eşyalar | Ders kitabı ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
2 | Coğrafi öğretiminde modelleme ve döner levhalar | Ders kitabı ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
3 | Coğrafi öğretiminde film ve video | Ders kitabı ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
4 | Coğrafi öğretiminde yazılı materyaller | Ders kitabı ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
5 | Coğrafi öğretiminde bilgisayar, akıllı telefon vb | Ders kitabı ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
6 | Coğrafi öğretiminde tablo ve grafik materyalleri | Ders kitabı ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
7 | Coğrafi öğretiminde gösteri, drama ve grup tartışması | Ders kitabı ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınavlar | Ders kitabı ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Coğrafi öğretiminde soru-cevap ve ölçme değerlendirme | Ders kitabı ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Coğrafi öğretiminde beyin fırtınası, beyin temelli öğrenme | Ders kitabı ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
11 | Coğrafi öğretiminde arazi çalışması | Ders kitabı ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
12 | Coğrafi öğretiminde örnek olay inceleme | Ders kitabı ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
13 | Coğrafi öğretiminde işbirlikli ve proje tabanlı öğrenme | Ders kitabı ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
14 | Coğrafi öğretiminde probleme dayalı öğrenme | Ders kitabı ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
15 | Coğrafi öğretiminde mikro öğretim | Ders kitabı ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 7 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,72 | ||
AKTS | 6 AKTS |