SÖ1711 Etkinliklerle Coğrafya Öğretimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
SINIF ÖĞRETMENLİĞİ (YL) (TEZLİ)
Kod SÖ1711
Ad Etkinliklerle Coğrafya Öğretimi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. ÇAĞATAY AKYOL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Öğrencilere coğrafya eğitiminde etkinlikleri nasıl kullanmaları gerektiğini öğrenirler. Değişik yöntemler ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olurlar.

Dersin İçeriği

lkokul 1., 2., 3. ve 4. sınıflarda ve okul öncesi eğitiminde yer alan coğrafya ile ilgili kavramların etkinliklerle öğretilmesi yöntemleri ve planlanması. İlkokul ve okul öncesi seviyesinde coğrafi kavramları öğretirken dikkat edilmesi gereken hususlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

• Gülüm, K., & Torun, F. (2009). Oyun ve Etkinliklerle Coğrafya Öğretimi. Anı Yayıncılık (1st Ed.).

Notlar

Koparan, T., & Yiğit, E. (2016). Öğretmen Adaylarının Olasılıklı Durumlarda Kullandıkları Stratejilerin Oyun Temelli Etkinliklerle Belirlenmesi. Presented At The 2nd International Congress On Education, Distance Education And Educational Technology . • Oyun Temelli Etkinliklerin Ortaokul Öğrencilerinin Fenöğrenmesine Olan Etkisini Başarı Motivasyon Tutum Vecinsiyet Değişkenlerine Göre İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi,13(1), 389–413


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hangi etkinliği nasıl ve ne zaman yapması gerektiğini kavrayabilir.
ÖÇ02 Coğrafi kavram öğretmede etkinlik kullanma yeterliği kazanabilir.
ÖÇ03 İhtiyaca göre materyal tasarlayabilir.
ÖÇ04 İnsan ve hayvan hakları çerçevesinde etik standartlara uygun araştırmalar yapabilir.
ÖÇ05 Mevcut materyalleri etkinliklerinde nasıl ve ne sıklıkta kullanacağını bilebilir.
ÖÇ06 Etkinliklerinde oyunu kullanabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 4
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Coğrafi öğretiminde görsel materyaller ve gerçek eşyalar Ders kitabı ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
2 Coğrafi öğretiminde modelleme ve döner levhalar Ders kitabı ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
3 Coğrafi öğretiminde film ve video Ders kitabı ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
4 Coğrafi öğretiminde yazılı materyaller Ders kitabı ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
5 Coğrafi öğretiminde bilgisayar, akıllı telefon vb Ders kitabı ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
6 Coğrafi öğretiminde tablo ve grafik materyalleri Ders kitabı ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
7 Coğrafi öğretiminde gösteri, drama ve grup tartışması Ders kitabı ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Ara Sınavlar Ders kitabı ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Coğrafi öğretiminde soru-cevap ve ölçme değerlendirme Ders kitabı ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
10 Coğrafi öğretiminde beyin fırtınası, beyin temelli öğrenme Ders kitabı ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
11 Coğrafi öğretiminde arazi çalışması Ders kitabı ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
12 Coğrafi öğretiminde örnek olay inceleme Ders kitabı ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
13 Coğrafi öğretiminde işbirlikli ve proje tabanlı öğrenme Ders kitabı ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
14 Coğrafi öğretiminde probleme dayalı öğrenme Ders kitabı ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
15 Coğrafi öğretiminde mikro öğretim Ders kitabı ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabı ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabı ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 7 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 8 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 143
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,72
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.04.2025 04:06