TS523 Koçluk Temelli Kariyer Planlama Stratejileri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA (YL) (TEZLİ)
Kod TS523
Ad Koçluk Temelli Kariyer Planlama Stratejileri
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DERYA ÖNDER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Her bireyin kariyer planlama süreci kişisel özellikleri, ilgi, yetenek ve değerlerine göre farklıdır. Bu derste öğrencilerin üniversite aşamasında kariyer hedefleriyle ilgili kendilerini tanımaları, yeteneklerini, değerlerini belirlemeleri, güçlü ve geliştirilebilir yönlerini belirlemeleri sağlanacaktır. İş dünyasında konusunda uzman kişilerle beyin fırtınası olanakları yaratılacaktır. Dönem sonunda elde edilen bu farkındalıklarla her öğrenci için kısa ve uzun vadeli kariyer planlaması yapılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Koçluk Temelli Kariyer Planlama dersi, öğrencilerin kariyer yolculuklarını bilinçli bir şekilde planlamalarını destekleyecek, bireyin kendisini tanıması, sorgulaması, keşfetmesi ve bireysel olarak güçlenmesini sağlayacaktır. Bu dersin temelinde yer alan koçluk yaklaşımı, bireyin kendi potansiyelini fark etmesini, hedeflerini belirlemesini ve bu hedeflere ulaşmak için kendi yolunu çizmesine olanak tanıyacaktır. Öncelikli olarak kariyerle ilişkili temel kavramlar olan koçluk, mentörlük ve danışmanlık arasındaki farkların açıklanması ile başlayacağız. Bu kavramsal çerçeve doğrultusunda, dönemin ilk haftalarında öğrencilerin kendilerini tanımalarına yönelik çeşitli koçluk araçları (kişilik envanteri, değerler çalışması, SWOT analizi vb.) uygulayacağız. Bu uygulamalar aracılığıyla öğrenciler kendi güçlü ve gelişime açık yönlerini belirleyerek, bireysel değer sistemlerini tanımlama fırsatı bulacağız. Özellikle SWOT analizi yoluyla mevcut durumlarını değerlendirerek, kariyer planlamalarına temel oluşturacak hedefler geliştireceğiz. Dersin ilerleyen haftalarında, öğrencilerin iş dünyasında başarılı olabilmeleri için sahip olmaları gereken 21. yüzyıl becerileri ele alacağız. Bu bağlamda; iletişim becerileri, yaratıcılık, takım çalışması, öz-yönetim, duygusal zeka, öz-yeterlilik, liderlik, motivasyon ve sürekli gelişim gibi yetkinliklerin geliştirilmesine yönelik çeşitli koçluk teknikleri uygulayacağız. Dönemin son bölümünde, öğrencilere özgeçmiş (CV) hazırlama yöntemleri ile etkili mülakat teknikleri hakkında bilgi verilecek, iş başvuru süreçlerine yönelik pratik yetkinlik kazandırılacaktır. Ayrıca dönem boyunca farklı sektörlerden (özel sektör, kamu kuruluşları, girişimcilik ekosistemi vb.) profesyonellerin öğrencilerle bir araya getirilmesine olanak tanınarak, öğrencilere gerçek dünya ile bağ kurabilecekleri etkileşimli bir öğrenme ortamı sunacağız.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Hambly, L., & Bomford, C. (2018). Creative career coaching: Theory into practice. Routledge.

Notlar

Ders sırasında uygulanan çeşitli koçluk araçları Koçluk Araçları (Umut Ahmet Tarakçı) İlgili makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kariyerle ilgili kavramları kavrar.
ÖÇ02 Kendisine ait güçlü ve geliştirilebilir yönlerini geliştirir.
ÖÇ03 CV hazırlanmasını tasarlar.
ÖÇ04 Kariyer olanaklarının değerlendirir.
ÖÇ05 Kısa ve uzun vadeli kariyer planı oluşturur.
ÖÇ06 21. yüzyıl yetkinliklerini geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kariyer nedir? Kariyer Planlamanın Önemi. Kariyer Planlama da bazı kavramlar Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kariyer planlamada fütüristtik perspektif Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Ben Kimim: Değerler ve Değerler Uygulaması Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Ben Kimim: (SWOT analizi) ve SWOT Uygulaması Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 21. yüzyıl yetkinlikleri ile başarıya ulaşma stratejileri-1 Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 21. yüzyıl yetkinlikleri ile başarıya ulaşma stratejileri-2 Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Kariyer keşfi: Alanlar, trendler ve analitik yaklaşım Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ders kitabındaki ilgili konular Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Sektörden konuşmacı daveti Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
10 Girişimcilik ve Girişimci nedir İş geliştirme Uygulaması Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Sektörden Girişimci konuşmacı daveti Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 Etkili sunum teknikleri Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
13 CV hazırlama ve mülakat teknikleri Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
14 Vizyon Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Anlamlı kariyer tasarımı (Kısa, orta ve uzun vadeli kariyer planlama) Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabındaki ilgili konular Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabındaki ilgili konular Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 6 6 36
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2025 07:23