Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA (YL) (TEZLİ) | |
Kod | TS523 |
Ad | Koçluk Temelli Kariyer Planlama Stratejileri |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DERYA ÖNDER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Her bireyin kariyer planlama süreci kişisel özellikleri, ilgi, yetenek ve değerlerine göre farklıdır. Bu derste öğrencilerin üniversite aşamasında kariyer hedefleriyle ilgili kendilerini tanımaları, yeteneklerini, değerlerini belirlemeleri, güçlü ve geliştirilebilir yönlerini belirlemeleri sağlanacaktır. İş dünyasında konusunda uzman kişilerle beyin fırtınası olanakları yaratılacaktır. Dönem sonunda elde edilen bu farkındalıklarla her öğrenci için kısa ve uzun vadeli kariyer planlaması yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Koçluk Temelli Kariyer Planlama dersi, öğrencilerin kariyer yolculuklarını bilinçli bir şekilde planlamalarını destekleyecek, bireyin kendisini tanıması, sorgulaması, keşfetmesi ve bireysel olarak güçlenmesini sağlayacaktır. Bu dersin temelinde yer alan koçluk yaklaşımı, bireyin kendi potansiyelini fark etmesini, hedeflerini belirlemesini ve bu hedeflere ulaşmak için kendi yolunu çizmesine olanak tanıyacaktır. Öncelikli olarak kariyerle ilişkili temel kavramlar olan koçluk, mentörlük ve danışmanlık arasındaki farkların açıklanması ile başlayacağız. Bu kavramsal çerçeve doğrultusunda, dönemin ilk haftalarında öğrencilerin kendilerini tanımalarına yönelik çeşitli koçluk araçları (kişilik envanteri, değerler çalışması, SWOT analizi vb.) uygulayacağız. Bu uygulamalar aracılığıyla öğrenciler kendi güçlü ve gelişime açık yönlerini belirleyerek, bireysel değer sistemlerini tanımlama fırsatı bulacağız. Özellikle SWOT analizi yoluyla mevcut durumlarını değerlendirerek, kariyer planlamalarına temel oluşturacak hedefler geliştireceğiz. Dersin ilerleyen haftalarında, öğrencilerin iş dünyasında başarılı olabilmeleri için sahip olmaları gereken 21. yüzyıl becerileri ele alacağız. Bu bağlamda; iletişim becerileri, yaratıcılık, takım çalışması, öz-yönetim, duygusal zeka, öz-yeterlilik, liderlik, motivasyon ve sürekli gelişim gibi yetkinliklerin geliştirilmesine yönelik çeşitli koçluk teknikleri uygulayacağız. Dönemin son bölümünde, öğrencilere özgeçmiş (CV) hazırlama yöntemleri ile etkili mülakat teknikleri hakkında bilgi verilecek, iş başvuru süreçlerine yönelik pratik yetkinlik kazandırılacaktır. Ayrıca dönem boyunca farklı sektörlerden (özel sektör, kamu kuruluşları, girişimcilik ekosistemi vb.) profesyonellerin öğrencilerle bir araya getirilmesine olanak tanınarak, öğrencilere gerçek dünya ile bağ kurabilecekleri etkileşimli bir öğrenme ortamı sunacağız.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Hambly, L., & Bomford, C. (2018). Creative career coaching: Theory into practice. Routledge.
Notlar
Ders sırasında uygulanan çeşitli koçluk araçları Koçluk Araçları (Umut Ahmet Tarakçı) İlgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kariyerle ilgili kavramları kavrar. |
ÖÇ02 | Kendisine ait güçlü ve geliştirilebilir yönlerini geliştirir. |
ÖÇ03 | CV hazırlanmasını tasarlar. |
ÖÇ04 | Kariyer olanaklarının değerlendirir. |
ÖÇ05 | Kısa ve uzun vadeli kariyer planı oluşturur. |
ÖÇ06 | 21. yüzyıl yetkinliklerini geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kariyer nedir? Kariyer Planlamanın Önemi. Kariyer Planlama da bazı kavramlar | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kariyer planlamada fütüristtik perspektif | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ben Kimim: Değerler ve Değerler Uygulaması | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Ben Kimim: (SWOT analizi) ve SWOT Uygulaması | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | 21. yüzyıl yetkinlikleri ile başarıya ulaşma stratejileri-1 | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | 21. yüzyıl yetkinlikleri ile başarıya ulaşma stratejileri-2 | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kariyer keşfi: Alanlar, trendler ve analitik yaklaşım | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders kitabındaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Sektörden konuşmacı daveti | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Girişimcilik ve Girişimci nedir İş geliştirme Uygulaması | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sektörden Girişimci konuşmacı daveti | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Etkili sunum teknikleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
13 | CV hazırlama ve mülakat teknikleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
14 | Vizyon | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Anlamlı kariyer tasarımı (Kısa, orta ve uzun vadeli kariyer planlama) | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabındaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabındaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 4 | 48 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 6 | 36 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |