TUR701 Türkçe Eğitiminde Akademik Yazma ve Yayın Süreçleri I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
TÜRKÇE EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)
Kod TUR701
Ad Türkçe Eğitiminde Akademik Yazma ve Yayın Süreçleri I
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin öğrencilere akademik yazım becerileri kazandırarak, araştırma ve yayın süreçlerini etkili bir şekilde yürütme yetkinliği sağlamayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Öğrencilere akademik yazımın temellerini öğretmeyi hedefler. Bu ders, akademik üslup, alanyazın taraması, kaynak kullanımı, atıf yapma kuralları ve etik konularına odaklanır. Öğrenciler, araştırma sorusu geliştirme, veri toplama ve analiz etme süreçleri hakkında bilgi edinirken, etkili bir makale yazım sürecini adım adım öğrenirler. Ayrıca, akademik dergilerde yayın süreci, hakemlik, revizyon ve gönderim aşamaları gibi konular da ele alınır. Öğrenciler kendi araştırma projelerini yazıp, yayıma hazırlama bilgisine sahip olurlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kara, Ö. T. (2021). Türkçe Eğitiminde Akademik Yazma ve Yayın Süreçleri Ders Notları. Adana.

Notlar

Kara, Ö. T. (2021). Türkçe Eğitiminde Akademik Yazma ve Yayın Süreçleri Ders Notları. Adana.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Akademik yazım kurallarını ve etik ilkeleri konusunda bilgi sahibi olarak, intihalden kaçınma yollarını öğreneceklerdir.
ÖÇ02 Yazdıkları akademik metinleri eleştirel bir gözle değerlendirip, düzeltmeler yaparak yazım becerilerini geliştirebilirler.
ÖÇ03 Literatür taraması yaparak, ilgili konularda kaynakları değerlendirip, akademik yazında kullanılabilir hale getirebilirler.
ÖÇ04 Araştırma sorusu oluşturma ve hipotez geliştirme süreçlerini uygulayarak, kendi araştırma projelerini planlayabilirler.
ÖÇ05 Farklı akademik yazım stillerini ayırt edebilirler.
ÖÇ06 Öğrenciler, akademik metinlerin yapısını ve türlerini tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe Eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu dil bilim, kullanımbilim ve felsefe gibi disiplinlerin arasındaki etkileşimi kavrayabilir. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler ile bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türkçe Eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkilendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değişmek üzere harekete geçebilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe Eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimi alanında özümsediği bilgiyi problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders Tanıtımı ve Temel Kavramlar Ders notu (1. Bölüm) okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Dersin Amacı ve İçeriği, Akademik Yazmanın Önemi Ders notu (2. Bölüm) okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Makale, Tez, Rapor ve Sunum Türleri Ders Notu (3. Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Araştırmanın Aşamaları: Problem Tanımı ve Hipotez Oluşturma Ders Notu (4. Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Kaynak Bulma ve Değerlendirme Literatür Taraması yapılacak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 İlgili Çalışmaların Analizi Literatür Taraması devam edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 İlgili Çalışmaların Analizi II Literatür Taraması - devam edilecek 2 Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
8 Ara Sınavlar Sınava Hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Portfolyo
9 Not Alma Yöntemleri Ders Notu (5. Bölüm ) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
10 Verimli Not Alma Teknikleri Ders Notu (6. Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Yazım Süreci: Taslak Oluşturma Ders Notu (7. Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
12 Yazım Süreci: Yazım Kuralları ve Dil Bilgisi Ders Notu (8. Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Doğru Alıntı Yapma Yöntemleri Ders Notu (9. Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Farklı Atıf Stilleri (APA, MLA, Chicago vb.) Ders Notu (10. Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Örnek Akademik Yayın Yazma Uygulaması Ders Notu (11. Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 26 26
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.05.2025 10:25