Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
TÜRKÇE EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | TUR702 |
Ad | Türkçe Eğitiminde Akademik Yazma ve Yayın Süreçleri II |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere akademik yazma becerilerini geliştirmek, araştırma süreçlerini anlamalarını sağlamak ve yayın hazırlama aşamalarında gerekli bilgi ve yetkinlikleri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Öğrencileri akademik yazım kuralları, araştırma yöntemleri ve yayın süreçleri konusunda donatmayı amaçlar. Ders, etkili argüman oluşturma, veri toplama, geri bildirim alma ve akademik sunum becerilerini geliştirerek öğrencilerin araştırma çalışmalarını dergilere başarılı bir şekilde sunmalarını sağlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kara, Ö. T. (2025). Türkçe Eğitiminde Akademik Yazma ve Yayın Süreçleri Ders Notları. Adana.
Notlar
Kara, Ö. T. (2025). Türkçe Eğitiminde Akademik Yazma ve Yayın Süreçleri Ders Notları. Adana.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı yayın platformlarının gereksinimlerini ve akademik dergicilik süreçlerini analiz ederek, çalışmalarını ilgili dergilere etkili bir şekilde sunabilirler. |
ÖÇ02 | Sunum ve iletişim becerilerini kullanarak, araştırma sonuçlarını akademik çevrelerde etkili bir şekilde paylaşma yeteneği kazanabilirler. |
ÖÇ03 | Yazım sürecinde geri bildirim alma ve değerlendirme yapma yeteneklerini geliştirerek, yazdıkları metinlerde sürekli iyileştirmeler gerçekleştirebilirler. |
ÖÇ04 | Gelişmiş bir dil kullanarak, akademik metinlerde mantıklı ve etkili argümanlar geliştirebilirler. |
ÖÇ05 | Öğrenciler, akademik yazım için gerekli olan veri toplama yöntemlerini tanımlayarak, kendi araştırmalarında uygun yöntemleri seçebilirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe Eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın ilişkili olduğu dil bilim, kullanımbilim ve felsefe gibi disiplinlerin arasındaki etkileşimi kavrayabilir. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler ile bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkilendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değişmek üzere harekete geçebilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe Eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimi alanında özümsediği bilgiyi problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma Projesi Hazırlama: Araştırma Taslağı Oluşturma | Ders Notu (1. Bölüm) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Araştırma Projesi Hazırlama: Proje Önerisi Yazım Süreci | Ders Notu (2. Bölüm) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yayın Süreçleri: Yayın Türleri ve İşleyişi | Ders Notu (3. Bölüm) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yayın Süreçleri: Dergi Seçimi ve Başvuru Süreci | Ders Notu (4. Bölüm) | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Hakem Değerlendirmesi: Hakem Süreci ve Önemi | Ders Notu (5. Bölüm) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Hakem Değerlendirmesi: Revizyon Hazırlama | Ders Notu (6. Bölüm) | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | İletişim ve Sunum Becerileri: Sunum Hazırlama | Ders Notu (7. Bölüm) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınav Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | İletişim ve Sunum Becerileri: Etkili İletişim Yöntemleri | Ders Notu (8. Bölüm) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Etik Araştırma ve Yazma: Akademik Etik İlkeleri | Litaratür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Etik Araştırma ve Yazma: İntihalden Kaçınma Yöntemleri | Ders Notu (9 Bölüm) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Örnek Bildiri Yazma Çalışması | Ders Notu (10. Bölüm) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Örnek Makale Yazma Çalışması | Ders Notu (11. Bölüm) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Akademik Yayın İçin Dergi Seçimi (Uygulama) | Ders Notu (12. Bölüm) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Değerlendirme | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |