TUR702 Türkçe Eğitiminde Akademik Yazma ve Yayın Süreçleri II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
TÜRKÇE EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)
Kod TUR702
Ad Türkçe Eğitiminde Akademik Yazma ve Yayın Süreçleri II
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilere akademik yazma becerilerini geliştirmek, araştırma süreçlerini anlamalarını sağlamak ve yayın hazırlama aşamalarında gerekli bilgi ve yetkinlikleri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Öğrencileri akademik yazım kuralları, araştırma yöntemleri ve yayın süreçleri konusunda donatmayı amaçlar. Ders, etkili argüman oluşturma, veri toplama, geri bildirim alma ve akademik sunum becerilerini geliştirerek öğrencilerin araştırma çalışmalarını dergilere başarılı bir şekilde sunmalarını sağlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kara, Ö. T. (2025). Türkçe Eğitiminde Akademik Yazma ve Yayın Süreçleri Ders Notları. Adana.

Notlar

Kara, Ö. T. (2025). Türkçe Eğitiminde Akademik Yazma ve Yayın Süreçleri Ders Notları. Adana.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farklı yayın platformlarının gereksinimlerini ve akademik dergicilik süreçlerini analiz ederek, çalışmalarını ilgili dergilere etkili bir şekilde sunabilirler.
ÖÇ02 Sunum ve iletişim becerilerini kullanarak, araştırma sonuçlarını akademik çevrelerde etkili bir şekilde paylaşma yeteneği kazanabilirler.
ÖÇ03 Yazım sürecinde geri bildirim alma ve değerlendirme yapma yeteneklerini geliştirerek, yazdıkları metinlerde sürekli iyileştirmeler gerçekleştirebilirler.
ÖÇ04 Gelişmiş bir dil kullanarak, akademik metinlerde mantıklı ve etkili argümanlar geliştirebilirler.
ÖÇ05 Öğrenciler, akademik yazım için gerekli olan veri toplama yöntemlerini tanımlayarak, kendi araştırmalarında uygun yöntemleri seçebilirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe Eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu dil bilim, kullanımbilim ve felsefe gibi disiplinlerin arasındaki etkileşimi kavrayabilir. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler ile bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türkçe Eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkilendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değişmek üzere harekete geçebilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe Eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimi alanında özümsediği bilgiyi problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma Projesi Hazırlama: Araştırma Taslağı Oluşturma Ders Notu (1. Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Araştırma Projesi Hazırlama: Proje Önerisi Yazım Süreci Ders Notu (2. Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Yayın Süreçleri: Yayın Türleri ve İşleyişi Ders Notu (3. Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Yayın Süreçleri: Dergi Seçimi ve Başvuru Süreci Ders Notu (4. Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Hakem Değerlendirmesi: Hakem Süreci ve Önemi Ders Notu (5. Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Hakem Değerlendirmesi: Revizyon Hazırlama Ders Notu (6. Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 İletişim ve Sunum Becerileri: Sunum Hazırlama Ders Notu (7. Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Sınav Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 İletişim ve Sunum Becerileri: Etkili İletişim Yöntemleri Ders Notu (8. Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Etik Araştırma ve Yazma: Akademik Etik İlkeleri Litaratür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Etik Araştırma ve Yazma: İntihalden Kaçınma Yöntemleri Ders Notu (9 Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Örnek Bildiri Yazma Çalışması Ders Notu (10. Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Örnek Makale Yazma Çalışması Ders Notu (11. Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Akademik Yayın İçin Dergi Seçimi (Uygulama) Ders Notu (12. Bölüm) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Genel Değerlendirme Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 26 26
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2025 06:57