Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | MATS308 |
| Ad | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin ölçme ve değerlendirme ile ilgili becerilerini geliştirmek, matematik derslerinde etkili bir biçimde kullanmaları için pratik uygulama becerilerini geliştirmelerini sağlamak
Dersin İçeriği
Ölçme ve değerlendirmenin temelkavramları; Matematik öğretim programında ölçme ve değerlendirme; Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntemleri; Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemleri; Ölçme ve değerlendirmenin matematik eğitimindeki yeri
Dersin Ön Koşulu
Mevcut değil
Kaynaklar
Yürekli, A., & Gökçek, T. (2020). Ortaokul 5. sınıf açılar konusunun öğretiminin kavram haritası ile değerlendirilmesi. Doğan, N. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. İnsan Davranışları ve Ölçme Araçlarını Sınıflama Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. H. Atılgan (Ed.) Eğitimde ölçme ve değerlendirme
Notlar
KORKMAZ, Ö., VERGİLİ, M., ÇAKIR, R., & ERDOĞMUŞ, F. U. (2019). Plickers Web 2.0 ölçme ve değerlendirme uygulamasının öğrencilerin sınav kaygıları ve başarıları üzerine etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 15-37.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını tanımlar. |
| ÖÇ02 | Matematik öğretim programındaki ölçme değerlendirme anlayışını kavrar. |
| ÖÇ03 | Geleneksel ölçme değerlendirme yöntemlerini gerektiğinde uygulayabilir |
| ÖÇ04 | Alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerini uygular. |
| ÖÇ05 | Ölçme ve değerlendirmenin matematik öğretimindeki yerini kavrar. |
| ÖÇ06 | Matematik öğretim programında ölçme ve değerlendirmenin rolünü analiz eder |
| ÖÇ07 | Ölçme ve değerlendirmenin öğrenci öğrenme süreçlerine olan katkılarını açıklar |
| ÖÇ08 | Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | 5 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | 5 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | 3 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriği ile ilgili bilgilendirme | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 2 | Ölçme ve değerlendirmede temel kavramlar | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 3 | Matematik öğretiminde ölçme ve değerlendirmenin yeri, ortaokul matematik programında ölçme ve değerlendirme | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 4 | Matematik öğretiminde kullanılan geleneksel ölçme araçları | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 5 | Geleneksel ölçme araçları ve matematik öğretimine ilişkin örnekleri | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 6 | Geleneksel ölçme araçlarının değerlendirilmesi | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 7 | Öğrenci hakkında bilgi sahibi olmak için gözlem ve görüşme yapmak | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Performans değerlendirme-1 | İlgilikaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 10 | Performans değerlendirme-2 | İlgilikaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 11 | Öğrenci ürün dosyası (portfolyo) değerlendirme | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 12 | Akran, öz değerlendirme ve grup çalışmalarının değerlendirilmesi | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 13 | Proje ve araştırma çalışmalarının değerlendirilmesi | İlgilikaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 14 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme | İlgilikaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 15 | Genel değerlendirme | İlgilikaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | performans değerlendirme | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||