Genel Bilgi
Birim | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ |
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI PR. | |
Kod | TE422 |
Ad | Yeni Türk Edebiyatı Metin Tahlilleri |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Cumhuriyet Dönemi Türk öykücülüğünün önemli temsilcilerini öykü türünün özelliklerini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Kısa öykü türü hakkında kuramsal bilgi, Esendalın öykü dünyası, Esendalın öykülerinin çözümlenmesi, Sait Faik, öykücülüğü, öykülerinin çözümlenmesi, Sabahattin Ali, öykücülüğü, öykülerinin çözümlenmesi, Füruzan, öykücülüğü, öykülerinin çözümlenmesi, Vüsat O. Bener, öykücülüğü, öykülerinin çözümlenmesi, Leyla Erbil, öykücülüğü, öykülerinin çözümlenmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Memduh Şevket Esendal Mendil Altında Sait Faik Abasıyanık Alemdağda Var Bir Yılan Sabahattin Ali Kağnı Ses Füruzan Parasız Yatılı Vüs'at Orhan Bener Dost Yaşamasız Leyla Erbil- Eski Sevgili
Notlar
Memduh Şevket Esendal Mendil Altında Sait Faik Abasıyanık Alemdağda Var Bir Yılan Sabahattin Ali Kağnı Ses Füruzan Parasız Yatılı Vüs'at Orhan Bener Dost Yaşamasız Leyla Erbil- Eski Sevgili
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türk kısa öykücülüğü hakkında bilgi sunar. |
ÖÇ02 | Memduh Şevket Esendalın öykü dünyası hakkında bilgi sunar. |
ÖÇ03 | Sait Faikin Türk öykücülüğüne getirdiği yenilikleri açıklar. |
ÖÇ04 | Sabahattin Alinin öykü dünyasını açıklar. |
ÖÇ05 | Füruzanın öykü dünyasını açıklar. |
ÖÇ06 | Vüsat O. Benerin öykü dünyasını anlatır. |
ÖÇ07 | Leyla Erbilin öykücülüğünü değerlendirir. |
ÖÇ08 | Öykü türünün özelliklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel kaynaklara başvurur. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin akademik makaleleri okur, bilimsel yöntemlerle metinler yazar. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kazandığı bilgi ve beceriyle edebî metinlere eleştirel şekilde yaklaşır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini anlatır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinler arası çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini açıklar. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kısa öykü türü hakkında kuramsal bilgi, Esendalın öykü dünyası. | Esendal, Mendil Altında | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Esendalın öykülerinin çözümlenmesi. | Esendal, Mendil Altında | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Sait Faik, öykücülüğü, öykülerinin çözümlenmesi I | Sait Faik, Alemdağda Var Bir Yılan | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Sait Faikin öykülerinin çözümlenmesi II | Sait Faik, Alemdağda Var Bir Yılan | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Sait Faikin öykülerinin çözümlenmesi III | Sabahattin Ali, Kağnı Ses | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Sabahattin Ali, öykücülüğü, öykülerinin çözümlenmesi I | Sabahattin Ali, Kağnı Ses | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Sabahattin Alinin öykülerinin çözümlenmesi II | Sabahattin Ali, Kağnı Ses | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Füruzanın öykülerinin çözümlenmesi I | Sabahattin Ali, Kağnı Ses | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Füruzanın öykülerinin çözümlenmesi II | Füruzan, Parasız Yatılı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Vüsat O. Bener, öykücülüğü, öykülerinin çözümlenmesi I | Vüsat O. Bener, Dost Yaşamasız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Vüsat O. Benerin öykülerinin çözümlenmesi II | Vüsat O. Bener, Dost Yaşamasız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Leyla Erbil, öykücülüğü, öykülerinin çözümlenmesi | Leyla Erbil, Eski Sevgili | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Uygulama I (Metin Analizi I) | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Uygulama II (Metin Analizi II) | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |