Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YL) (TEZLİ) | |
Kod | BED547 |
Ad | Spor Bilimlerinde Araştırma Tasarımları |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EREN ULUÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. EREN ULUÖZ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Spor bilimleri alanınca yaygın olarak kullanılan araştırma yöntemlerinin öğrenilmesi, Spor Bilimleri Alanında araştırma süreçlerinin tamamıyla öğrenilmesi, Yayın etiği kavramını bilinmesi ve araştırmalarda uygulanabilmesidir.
Dersin İçeriği
Spor Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği konuları ile ilgili ana kavramlar ve alt konular
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
*Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Kitabevi, Adapazarı. *Sayılı, A. (1999). Bilim tarihi. Gündoğan Yayınları. *Topdemir, H. G., & Unat, Y. (2018). Bilim tarihi. Pegem Atıf İndeksi, 001-424. *Altınkurt, Y., & Püsküllüoğlu, E. I. (2016). Bilim tarihi, sosyoloji ve psikoloji paradigmaları bağlamında eğitim yönetimi. Pegem Atıf İndeksi, 01-33. *Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi John W. Creswell , Vicki L. Plano Clark Çevirmen: Yüksel Dede , Selçuk Beşir Demir Yayınevi : Anı Yayınları
Notlar
*Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Kitabevi, Adapazarı. *Sayılı, A. (1999). Bilim tarihi. Gündoğan Yayınları. *Topdemir, H. G., & Unat, Y. (2018). Bilim tarihi. Pegem Atıf İndeksi, 001-424. *Altınkurt, Y., & Püsküllüoğlu, E. I. (2016). Bilim tarihi, sosyoloji ve psikoloji paradigmaları bağlamında eğitim yönetimi. Pegem Atıf İndeksi, 01-33. *Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi John W. Creswell , Vicki L. Plano Clark Çevirmen: Yüksel Dede , Selçuk Beşir Demir Yayınevi : Anı Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yayın etiği kavramını bilir ve araştırmalarında uygular |
ÖÇ02 | Spor bilimleri alanınca yaygın olarak kullanılan araştırma yöntemlerini bilir |
ÖÇ03 | Spor Bilimleri Alanında araştırma süreçlerini tamamıyla öğrenir |
ÖÇ04 | Spor bilimlerine özgü araştırma tasarımlarını bilir |
ÖÇ05 | Spor bilimleri alanındaki araştırma tasarımlarının saha uygulamalarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilim etiği ilkelerine uyar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nicel ve nitel araştırma desenlerine giriş | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Nitel ve Nicel Araştırma Desenleri Arasındaki Farklılıklar | Nicel ve nitel araştırma makalesi okuma ve karşılaştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Nicel desenlerde kullanılan araştırma yöntemleri nelerdir? | Ön okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Nicel desenlerde kullanılan araştırma yöntemleri | Nicel araştırma tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Nitel desenlerde kullanılan araştırma yöntemleri | Library visit | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Nitel desenlerde kullanılan araştırma yöntemleri nelerdirdir? | Nitel araştırma makalesi okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Problem durumuna özgü araştırma tasarımı belirleme | Araştırma tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | İlgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Veri toplama araçları ve geçerlik güvenirlik kavramı | Veri toplama örnek uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Araştırma Süreçleri ve basamakları | Makale inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kaynak gösterme sitilleri ve sık kullanılan referans sistemleri | Kaynak gösterme örnekleri hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bilim etiği ve Bilimsel araştırma süreçlerinde yasal izinler | Konuya yönelik bölüm yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tez yazım kuralları ve sunum teknikleri | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Makale yazımı ve dergi seçimi | Konuya yönelik okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Makale dergisi seçimi | Kaynaktaki ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konuları gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,44 | ||
AKTS | 6 AKTS |