OÖ715 Erken Çocuklukta Sosyal Duygusal Yeterlik ve Yılmazlık (Psikolojik Sağlamlık)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)
Kod OÖ715
Ad Erken Çocuklukta Sosyal Duygusal Yeterlik ve Yılmazlık (Psikolojik Sağlamlık)
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. İNANÇ ETİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, erken çocuklukta sosyal ve duygusal yeterlik geliştirilmesi sürecine ilişkin bilgi anlayış ve araştırma perspektifi geliştirilmesi; yanı sıra, büyüyen yılmazlık literatürüne ilişkin güncel yaklaşımların öğrenilmesidir.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında yer verilen içerik şu şekildedir: Erken çocuklukta sosyal ve duygusal yeterlilik kazanılması süreci, yeterliliğe götüren beceriler, sosyal ve duygusal yeterliliğin ölçülmesi, akademik sosyal duygusal öğrenme (CASEL), güncel araştırmaların incelenmesi, yılmazlığın geçmişten günümüze tarihçesi, risk ve koruyucu unsurlar, yılmazlığın gelişim yolları ve yılmazlığı geliştirmeye yönelik programlar.

Dersin Ön Koşulu

Bu ders için bir ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Masten. A. S. (2025). Ordinary magic. Guilford Publications. Debham. S. A. (2023). Development of emotional competence in young children Guilford Press.

Notlar

paylaşılan makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Erken çocuklukta sosyal ve duygusal yeterlilik kazanılması sürecini açıklar
ÖÇ02 Çocukları sosyal duygusal yeterliliğe götüren becerileri açıklar ve tartışır
ÖÇ03 Sosyal ve duygusal yeterliliğin ölçüldüğünü açıklar ve tartışır
ÖÇ04 Akademik Sosyal Duygusal Öğrenme (CASEL) hakkında bilgi sahibi olur ve güncel araştırmaları inceler, tartışır, yorumlar.
ÖÇ05 Yılmazlığın geçmişten günümüze tarihçesini açıklar ve tartışır.
ÖÇ06 Yılmazlığın gelişim yolları ve yılmazlığı geliştirmeye yönelik programları inceler ve değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 erken çocuklukta sosyal ve duygusal gelişim ders izlencesini okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 erken çocuklukta sosyal ve duygusal gelişim2 ilgili kitap bölümünü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 sosyal ve duygusal yeterlikler1 ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 sosyal ve duygusal yeterlikler2 ön okuma2 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
5 sosyal ve duygusal yeterliklerin ölçülmesi güncel araştırmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 sosyal duygusal öğrenme ve adımları makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 akademik sosyal duygusal öğrenme kitap bölümünü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 yılmazlığa giriş kendi cümleleriyle yılmazlığı bir paragraf olarak anlatma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 yılmazlığın tarihçesi gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 risk ve koruyucu faktörler risk ve koruyucuunsurların farklı sınıflamalarını inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 yılmazlığın gelişim yolları bir paragraf olarak kendi cümlelerinize yılmazlığın nasıl gelişebileceğini anlatmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 yılmazlığın desteklenmesi herhangi bir hazırlığa ihtiyaç duyulmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
14 yılmazlığı geliştirici programlar ve değerlendirilmesi1 program inceleme1 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 yılmazlığı geliştirici programlar ve değerlendirilmesi2 program inceleme2 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları1 genel tekrar1 Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekrar2 Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 12 144
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2025 11:48