Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | RSMS309 |
Ad | Yaratıcı Drama I |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, görsel sanatlar öğretmeni adaylarının yaratıcı drama yöntemlerini tanıyarak, bu yöntemleri hem kendi sanat anlayışlarına hem de ilerideki öğretmenlik uygulamalarına entegre edebilmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin iletişim, empati, estetik duyarlılık, yaratıcı düşünme ve grup içinde etkin çalışma becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Ders, eğitimde dramanın ne olduğu, dramanın tarihçesi, eğitimde dramanın yapılandırılması ve aşamaları, yaş grupları ve uygulama alanlarına göre eğitimde drama, eğitimde drama teknikleri, değerlendirme ve drama çalışmalarını kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Nellie McCaslin. Yaratıcı Drama Sınıf İçinde ve Dışında. Ömer Adıgüzel. Eğitimde Yaratıcı Drama.
Notlar
https://www.yader.org/index.php/yader
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaratıcı drama ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Yaratıcı dramanın temel bileşenlerini özetler. |
ÖÇ03 | Yaratıcı dramanın gelişim sürecini ve öncülerini açıklar. |
ÖÇ04 | Yaratıcı dramanın aşamalarını açıklar. |
ÖÇ05 | Dramatik kurgunun bileşenlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Türkiye’de yaratıcı dramanın gelişimini özetler. |
ÖÇ07 | Grup dinamiği ve güven geliştirme çalışmalarını uygular. |
ÖÇ08 | Doğaçlamanın temellerini açıklar. |
ÖÇ09 | Yaratıcı dramanın tekniklerini listeler. |
ÖÇ10 | Rol kartı yazımında dikkat edilmesi gereken hususları listeler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | 2 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin içeriği ve kullanılacak kaynaklar. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yaratıcı Drama ile İlgili Temel Kavramlar. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yaratıcı Dramanın Temel Bileşenleri. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yaratıcı Dramanın Gelişimi ve Öncüleri. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yaratıcı Dramanın Yapılandırılması – Aşamaları. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Dramatik Kurgunun Bileşenleri. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Türkiye’de Yaratıcı Dramanın Gelişimi. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İletişim ve Etkileşim Çalışmaları. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
10 | Grup Dinamiği ve Güven Geliştirme Çalışmaları. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
11 | Doğaçlamanın Temelleri. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
12 | Yaratıcı Dramada Teknikler I. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
13 | Yaratıcı Dramada Teknikler II. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
14 | Rol Kartları. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
15 | Algı ve Duyu Çalışmaları. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |