Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Turizm ve Seyahat Hizmetleri | |
Kod | TSP131 |
Ad | Spor Turizm I |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEVENT SANGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, kış sporları ve doğa sporları turizminin temel unsurlarını tanıtarak, bu alanlardaki destinasyon yönetimi, pazarlama stratejileri ve sürdürülebilirlik konularını ele almaktır. Öğrencilere kış ve doğa sporlarının kültürel, ekonomik ve çevresel etkileri hakkında bilgi verilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Kış sporları ve doğa sporları turizmi tanımı Popüler kış sporları: Kayak, buz pateni, dağcılık vb. Doğa sporları: Dağcılık, trekking, kampçılık, yaban hayatı gözlemi Kış sporları ve doğa sporları turizminde destinasyon yönetimi Kış ve doğa sporları turizminde pazarlama stratejileri Sürdürülebilir kış ve doğa turizmi Kış ve doğa sporlarının ekonomik, çevresel ve kültürel etkileri
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön Koşulu Yok
Kaynaklar
Ritchie, B. W., & Adair, D. (Eds.). (2004). Sport tourism: Interrelationships, impacts and issues (Vol. 14). Channel View Publications. Higham, J., & Hinch, T. (2018). Sport tourism development (Vol. 84). Channel view publications. TURGUT, F. (2024). Spor Turizmi Destinasyon Yönetimi. Akademisyen Kitabevi.
Notlar
Ritchie, B. W., & Adair, D. (Eds.). (2004). Sport tourism: Interrelationships, impacts and issues (Vol. 14). Channel View Publications. Higham, J., & Hinch, T. (2018). Sport tourism development (Vol. 84). Channel view publications. TURGUT, F. (2024). Spor Turizmi Destinasyon Yönetimi. Akademisyen Kitabevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kış sporları ve doğa sporları turizminin tanımını yapabilmek. |
ÖÇ02 | Popüler kış ve doğa sporlarını tanımlayabilmek. |
ÖÇ03 | Kış sporları ve doğa sporları turizminde destinasyon yönetimi anlayışı geliştirebilmek. |
ÖÇ04 | Kış sporları ve doğa sporları turizmi için pazarlama stratejileri oluşturabilmek. |
ÖÇ05 | Kış ve doğa sporlarında sürdürülebilirlik ilkelerini uygulayabilmek. |
ÖÇ06 | Kış sporlarının ve doğa sporlarının ekonomik ve çevresel etkilerini analiz edebilmek. |
ÖÇ07 | Kış ve doğa sporları turizminin sosyal ve kültürel etkilerini değerlendirebilmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki temel kavramları ve uygulamaları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve temel aktörlerini analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm pazarlaması, satış ve müşteri ilişkileri alanında temel stratejileri açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Seyahat acenteleri, tur operatörlüğü ve konaklama işletmeleri ile ilgili operasyonel süreçleri yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörde kullanılan güncel rezervasyon ve biletleme sistemlerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm sektöründe dijitalleşme ve yenilikçi teknolojileri takip ederek uygulamalara entegre eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yabancı dil bilgisi kullanarak sektörle ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Müşteri ilişkileri yönetimi ilkelerini kullanarak misafir memnuniyetini sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm hukuku, tüketici hakları ve mesleki etik kurallar çerçevesinde hareket eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çevreye duyarlı ve sürdürülebilir turizm anlayışına uygun hareket eder. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması, liderlik ve problem çözme becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Girişimcilik, mesleki gelişim ve kariyer yönetimi konusunda farkındalık sahibidir ve bu doğrultuda kendini sürekli geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, kış ve doğa sporları turizminin genel özellikleri. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
2 | Kış sporları turizminin tarihçesi ve önemi. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kayak ve buz pateni sporları. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Dağcılık ve buz tırmanışı | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Yaban hayatı gözlemi ve doğa sporları. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
6 | Trekking ve dağ yürüyüşleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kış sporları ve doğa sporlarının ekonomik etkileri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Konu Tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Kış ve doğa sporlarında destinasyon yönetimi. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Pazarlama stratejileri ve hedef kitle analizi. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kış sporları ve doğa sporlarında sürdürülebilirlik | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Çevresel etkiler ve korunma önlemleri. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Kış ve doğa sporları turizminin kültürel etkileri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Sosyal etkiler ve yerel toplulukların katılımı. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Kış sporları ve doğa sporlarında gelişen trendler | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu Tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu Tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,36 | ||
AKTS | 3 AKTS |