Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Turizm ve Seyahat Hizmetleri | |
Kod | TSP242 |
Ad | Sağlık ve Spor Rekreasyonu |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEVENT SANGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, sağlık ve spor rekreasyonunun temel kavramlarını, sağlık üzerindeki etkilerini, sporun ve rekreasyonun toplumsal rolünü anlamaktır. Ayrıca, sağlık ve spor rekreasyonu alanındaki hizmetlerin planlanması, yönetimi ve uygulanması ile ilgili bilgiler sağlanacaktır
Dersin İçeriği
• Sağlık ve spor rekreasyonunun tanımı • Sağlık turizmi ile rekreasyonun ilişkisinin incelenmesi • Sporun fiziksel ve zihinsel sağlık üzerindeki etkileri • Sağlık ve spor rekreasyonu hizmetlerinin planlanması ve yönetimi • Farklı sağlık ve spor rekreasyonu programları • Sağlık ve spor rekreasyonu alanında pazarlama ve promosyon stratejileri • Toplum sağlığı ve sporun rolü
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşuşu yok
Kaynaklar
Spor ve Rekreasyon Işletmeleri Yönetimi - Sabri Kaya, Gazi Kitabevi Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Kitabı 1, Dr. Öğretim Üyesi Serhat ÖZDENK Uzm. Ozan YILMAZ Rekreasyon ve Spor, Faruk Güven
Notlar
Spor ve Rekreasyon Işletmeleri Yönetimi - Sabri Kaya, Gazi Kitabevi Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Kitabı 1, Dr. Öğretim Üyesi Serhat ÖZDENK Uzm. Ozan YILMAZ Rekreasyon ve Spor, Faruk Güven
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlık ve spor rekreasyonunun temel kavramlarını tanımlayabilmek |
ÖÇ02 | Sporun fiziksel ve zihinsel sağlık üzerindeki etkilerini açıklayabilmek |
ÖÇ03 | Sağlık ve spor rekreasyonu programları planlayabilmek |
ÖÇ04 | Sağlık ve spor rekreasyonunda hizmet yönetimini anlayabilmek |
ÖÇ05 | Sağlık turizmi ile spor rekreasyonunun ilişkisinin farkına varabilmek |
ÖÇ06 | Sağlık ve spor rekreasyonu alanındaki pazarlama stratejilerini geliştirebilmek |
ÖÇ07 | Toplum sağlığında sporun rolünü analiz edebilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki temel kavramları ve uygulamaları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve temel aktörlerini analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm pazarlaması, satış ve müşteri ilişkileri alanında temel stratejileri açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Seyahat acenteleri, tur operatörlüğü ve konaklama işletmeleri ile ilgili operasyonel süreçleri yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörde kullanılan güncel rezervasyon ve biletleme sistemlerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm sektöründe dijitalleşme ve yenilikçi teknolojileri takip ederek uygulamalara entegre eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yabancı dil bilgisi kullanarak sektörle ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Müşteri ilişkileri yönetimi ilkelerini kullanarak misafir memnuniyetini sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm hukuku, tüketici hakları ve mesleki etik kurallar çerçevesinde hareket eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çevreye duyarlı ve sürdürülebilir turizm anlayışına uygun hareket eder. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması, liderlik ve problem çözme becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Girişimcilik, mesleki gelişim ve kariyer yönetimi konusunda farkındalık sahibidir ve bu doğrultuda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlık ve spor rekreasyonunun tanımı, tarihçesi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sporun sağlık üzerindeki fiziksel ve zihinsel etkileri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Rekreasyonel sporların önemi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
4 | Sağlık ve spor rekreasyonunun türleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
5 | Sağlık turizmi ile spor rekreasyonu ilişkisi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
6 | Sporun toplumsal rolü | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Spor ve sağlıklı yaşam tarzı programları | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Sağlık ve spor rekreasyonu programları planlaması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
10 | Hizmet yönetimi ve kalite kontrol | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Rekreasyonel programlar için pazarlama stratejileri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
12 | Sağlık ve spor rekreasyonu yönetiminde liderlik | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Spor ve sağlık rekreasyonu organizasyonları | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
14 | Toplum sağlığı ve sporun etkisi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Spor rekreasyonunun yerel yönetimlerdeki rolü | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |