Genel Bilgi
Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
Kod | TLZ401 |
Ad | Çok Disiplinli Mühendislik Projesi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Bitirme |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FÜSUN DOBA KADEM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin, spesifik bir konuda araştırma yaparak çok disiplinli ve bütünlüklü bir çalışma ortaya koymasını sağlamak
Dersin İçeriği
İçerik tezin konusuna bağlıdır. Bu dersi alan öğrenci çalışmayı başka bölümden olan en az bir başka öğrenci ile yürütecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Seçilen konu ile ilgili kitap ve makaleler
Notlar
İnternetten çalışma kapsamında kullanılan simülasyonlar, , demosu olan programlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verı tabanlarını araştırır ve yapılmış çalışmaları derler. |
ÖÇ02 | Konu ile ilgili bir uygulama yapar, |
ÖÇ03 | Bütünlüklü bir bilimsel rapor hazırlar. |
ÖÇ04 | Başka disiplinden ortak/ortaklar ile çalışma koşullarına alışır. |
ÖÇ05 | Çalışma sonucunda gerekli değerlendirme ve analizleri yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında seçebilme ve kullanabilme | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, etik ilkelerine uygun davranma | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konu ve ortak seçimi | Öğretim elemanının açıkladığı konular üzerine ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | Konu Üzerinde ön araştırma | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Konu Üzerinde Çalışma -literatür araştırması | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Konu Üzerinde detaylı araştırma sonucuna göre grupta görev dağılımı | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Konu Üzerinde danışman hoca ile ön Çalışma | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Konu Üzerinde Çalışmaya start verilmesi | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Konu Üzerinde grupların ortak Çalışması-1 | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Yoktur | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Konu Üzerinde grupların ortak Çalışması-2 | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Konu Üzerinde grupların ortak Çalışması-3 | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Konu Üzerinde grupların ortak Çalışma sı-4 | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Konu Üzerinde grupların ortak Çalışma sı-5 | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Konunun projesinin çalışma grubu ile yazım kontrolü | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Konu ile ilgili danışmanla genel değerlendirme | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Konu ile ilgili grup sunumu | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yoktur | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yoktur | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |