Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (YL) | |
Kod | İM537 |
Ad | Bilgi İşlem Destekli Mühendislik Mekaniği I |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Timuçin Alp ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mathematica paket programını kullanarak mekanik problemlerini bilgisayar destekli olarak çözme.
Dersin İçeriği
Mathematica paket programının kullanılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mathematica kullanım kılavuzu
Notlar
Mathematica kullanım kılavuzu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mathematica arayüzünü ve temel komutlarını kullanabilir. |
ÖÇ02 | Mühendislik problemlerini Mathematica ile modelleyip çözebilir. |
ÖÇ03 | Analiz sonuçlarını grafiksel olarak yorumlayabilir. |
ÖÇ04 | Sayısal çözümleri teknik rapor formatında sunabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mathematica hakkında pratik ön bilgi | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Mathematica ile sayısal hesaplamalar | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Mathematica ile cebrik işlemler | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Mathematica ile sembolik matematik | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Mathematica ile sayısal matematik | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Mathematica ile fonksiyon tanımı ve programlama | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Mathematica ile listelerin tanımlanması ve uygulamaları | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Mathematica ile grafik çizdirilmesi | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Mathematica ile dosya işlemleri ve program dışı işlemler | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Mathematica ile matematiksel ve yapı mekaniği uygulamaları 1 | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Mathematica ile matematiksel ve yapı mekaniği uygulamaları 2 | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Mathematica ile matematiksel ve yapı mekaniği uygulamaları 3 | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Mathematica ile matematiksel ve yapı mekaniği uygulamaları 4 | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Mathematica ile matematiksel ve yapı mekaniği uygulamaları 5 | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,72 | ||
AKTS | 6 AKTS |