Genel Bilgi
| Birim | KOZAN MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Bilgisayar Programcılığı | |
| Kod | BL228 |
| Ad | Elektronik Ticaret |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. AYŞE BOZKURT |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, elektronik ticaretin temel kavramlarını, iş modellerini ve dijital pazarlama stratejilerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Elektronik ticaretin tanımı, iş modelleri, ödeme sistemleri, dijital pazarlama, lojistik süreçler ve e-ticaret mevzuatı gibi konuları kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yayınlanmamış ders notu
Notlar
https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=3085
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Elektronik ticaretin temel kavramlarını ve işleyişini tanımlar. |
| ÖÇ02 | E-ticaret iş modellerini ve farklı sektörlerdeki uygulamalarını açıklar. |
| ÖÇ03 | Dijital pazarlama stratejilerini ve müşteri ilişkileri yönetimini tanımlar. |
| ÖÇ04 | Elektronik ödeme sistemleri ve güvenlik yöntemlerini açıklar. |
| ÖÇ05 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetiminin e-ticaretteki rolünü tanımlar. |
| ÖÇ06 | E-ticaret mevzuatı, tüketici hakları ve veri koruma politikalarını açıklar. |
| ÖÇ07 | Küresel e-ticaret pazarlarını ve uluslararası ticaret süreçlerini tanımlar. |
| ÖÇ08 | Yeni teknolojilerin ve dijital dönüşümün e-ticaret üzerindeki etkilerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgileri listeler. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgileri hatırlar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerini listeler. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi içeriğini hatırlar. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 3 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözer. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılım ve paket programları kullanabilir. | 5 |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar. | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Mikroekonomik Verileri Takip Etmek | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Makroekonomik Göstergeleri Analiz Etmek | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Pazardaki Boşlukları Tespit Etmek | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Yatırım Alternatiflerini Değerlendirerek En Uygun Olanını Seçmek | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Yapılabilirlik Çalışmalarını Yürütmek | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | İşletmenin Çevresini Tanımak | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Talep Analizi ve Tahmini Yapmak İşletmenin Kuruluş Yerini Belirlemek | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | İşletmenin Hukuksal Yapısını Belirlemek | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | İş yerinin Kapasitesini Belirlemek | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Toplam Yatırım Maliyetini Belirleyerek Finansmanını Sağlamak | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Tahmini Gelir-Gider Hesabını Yapmak | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | İş yeri ve Üretim Planı YapmakYatırımın Kurulum İşlemlerini Yürütmek | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Uygun yapıyı oluşturup iş yerini açmak birinci bölüm | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Uygun yapıyı oluşturup iş yerini açmak ikinci bölüm | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||