IMS213 Portfolyo Tasarımı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK PR.
Kod IMS213
Ad Portfolyo Tasarımı
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş. Gör. Emre PINAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İç mimarlık öğrencilerinin akademik ve profesyonel alanlarda kullanabilecekleri etkili, estetik ve özgün portfolyolar tasarlamalarını sağlamaktır. Ders kapsamında öğrenciler, tasarım sunum tekniklerini, grafik düzenlemeyi ve dijital araçları kullanarak bütüncül bir portfolyo geliştirme sürecine hâkim olacaktır.

Dersin İçeriği

İç mimarlık öğrencilerinin bireysel tasarım yaklaşımlarını yansıtan özgün ve profesyonel portfolyoların oluşturulması amaçlanmaktadır. İçerik seçimi, grafik düzenleme ilkeleri ve sunum teknikleri üzerine odaklanılmakta; portfolyoların fiziki veya dijital ortamda hazırlanması yoluyla profesyonel biçimde sunulması sağlanmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Yum, M.S. (2021). Yaratıcı Disiplinler için Portfolyo Tasarımı. Akademi Yayınları.

Notlar

Ambrose, G. & Harris, P. (2013). Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni (2. Basım). Literatür Yayınları. Ambrose, G. & Harris, P. (2014). Grafik Tasarımda Baskı ve Sonlandırma. Literatür Yayınları. Ambrose, G. & Harris, P. (2013). Grafik Tasarımda Dil ve Yaklaşım. Literatür Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Portfolyonun amacı ve işlevi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Mesleki kimlik ve sunumun önemini tanımlar.
ÖÇ03 İçerik seçimi ve düzenleme stratejilerini kullanır.
ÖÇ04 Grafik tasarım prensiplerine uygun sayfa düzenleri oluşturur.
ÖÇ05 Uygun yazı tipi, simge, piktogram, renk ve boyut tercihi yapar.
ÖÇ06 Dijital sunum araçlarını etkili biçimde kullanır.
ÖÇ07 Kendi özgün tasarım projelerini profesyonel biçimde sunar
ÖÇ08 Portfolyo sunumu sırasında sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş. Portfolyo nedir? Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Portfolyo Türleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Mesleki ve kurumsal kimlik. CV ve Resume nedir? Ders Notları ve Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İçerik Planlaması Ders Notları ve Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sayfa düzeni ve grid sistemleri Ders Notları ve Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Yazı tipi seçimi grafik ve yardımcı öğeler. Ders Notları ve Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Görsel içerik ve teknik bilgiler. Ders Notları ve Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Bireysel Çalışma ve Ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Fiziksel portfolyo örnekleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Dijital piksel tabanlı tasarım araçları ve portfolyo örnekleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Dijital vektör tabanlı tasarım araçları ve portfolyo örnekleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Web tabanlı tasarım araçları ve portfolyo örnekleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Portfolyo Sunum Teknikleri Araştıma, Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Portfolyo hazırlama - 1 Araştırma ve veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
15 Portfolyo hazırlama - 2 Bireysel Tasarım Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel Çalışma ve Tasarım Projesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2025 01:51