Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS213 |
Ad | Portfolyo Tasarımı |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Emre PINAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
İç mimarlık öğrencilerinin akademik ve profesyonel alanlarda kullanabilecekleri etkili, estetik ve özgün portfolyolar tasarlamalarını sağlamaktır. Ders kapsamında öğrenciler, tasarım sunum tekniklerini, grafik düzenlemeyi ve dijital araçları kullanarak bütüncül bir portfolyo geliştirme sürecine hâkim olacaktır.
Dersin İçeriği
İç mimarlık öğrencilerinin bireysel tasarım yaklaşımlarını yansıtan özgün ve profesyonel portfolyoların oluşturulması amaçlanmaktadır. İçerik seçimi, grafik düzenleme ilkeleri ve sunum teknikleri üzerine odaklanılmakta; portfolyoların fiziki veya dijital ortamda hazırlanması yoluyla profesyonel biçimde sunulması sağlanmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Yum, M.S. (2021). Yaratıcı Disiplinler için Portfolyo Tasarımı. Akademi Yayınları.
Notlar
Ambrose, G. & Harris, P. (2013). Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni (2. Basım). Literatür Yayınları. Ambrose, G. & Harris, P. (2014). Grafik Tasarımda Baskı ve Sonlandırma. Literatür Yayınları. Ambrose, G. & Harris, P. (2013). Grafik Tasarımda Dil ve Yaklaşım. Literatür Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Portfolyonun amacı ve işlevi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Mesleki kimlik ve sunumun önemini tanımlar. |
ÖÇ03 | İçerik seçimi ve düzenleme stratejilerini kullanır. |
ÖÇ04 | Grafik tasarım prensiplerine uygun sayfa düzenleri oluşturur. |
ÖÇ05 | Uygun yazı tipi, simge, piktogram, renk ve boyut tercihi yapar. |
ÖÇ06 | Dijital sunum araçlarını etkili biçimde kullanır. |
ÖÇ07 | Kendi özgün tasarım projelerini profesyonel biçimde sunar |
ÖÇ08 | Portfolyo sunumu sırasında sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş. Portfolyo nedir? | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Portfolyo Türleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Mesleki ve kurumsal kimlik. CV ve Resume nedir? | Ders Notları ve Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İçerik Planlaması | Ders Notları ve Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sayfa düzeni ve grid sistemleri | Ders Notları ve Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yazı tipi seçimi grafik ve yardımcı öğeler. | Ders Notları ve Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Görsel içerik ve teknik bilgiler. | Ders Notları ve Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Bireysel Çalışma ve Ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Fiziksel portfolyo örnekleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Dijital piksel tabanlı tasarım araçları ve portfolyo örnekleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Dijital vektör tabanlı tasarım araçları ve portfolyo örnekleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Web tabanlı tasarım araçları ve portfolyo örnekleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Portfolyo Sunum Teknikleri | Araştıma, Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Portfolyo hazırlama - 1 | Araştırma ve veri toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
15 | Portfolyo hazırlama - 2 | Bireysel Tasarım Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel Çalışma ve Tasarım Projesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |