Genel Bilgi
Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
Kod | OMY205 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım I |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ERDİ TOSUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayarda 3 boyutlu tasarım programı yardımıyla imalat yöntemlerine uygun taşıt parça ve parçalardan oluşan tasarım yapabilme, montaj edebilme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Giriş, Part dizayn ana menüsü, Komutların kullanımı Ön çizim alanı: nesneler, ön çizime giriş İki boyutlu geometrik şekiller, Sketcher Workbench Sketch analizi, uygulamalar Katı model çizimi, Part Design Workbench Katı model analizi, uygulamalar Katı model analizi, uygulamalar Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme Arasınav Montaj tasarımı: montaj çizimleri, assembly workbench Montaj analizi, uygulamalar Teknik resim çizimi, drafting workbench Teknik resim çizimi, uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
Derse ait ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Yüksel Pınar, Bekir Küçükşahin ve Doğan Öztürk, Catia V5 Uygulamaları, Değişim Yayınevi, 587s, 2010.
Notlar
Derse yönelik sunumlar ve dersin sorumlu öğretim elemanının notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İki boyutlu çizimi öğrenir. |
ÖÇ02 | Cisimlerin 3 boyutta teknik resimlerini çıkarma yeteneği kazanır. |
ÖÇ03 | Parçaları bilgisayar ortamında 3 boyuta dönüştürür. |
ÖÇ04 | 2D geometrileri, 3D geometrilere çevirebilme yeteneği kazanır. |
ÖÇ05 | Otomobil parçalarını tasarlama ve montaj edebilme yeteneği kazanır. |
ÖÇ06 | Farklı birleştirme metotları ile parçaları birleştirir. |
ÖÇ07 | Montajlı parçaları program üzerinde hareket ettirebilme ve sınırlandırabilme yeteneği kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Otomotiv mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Otomotiv Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Otomotiv Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Otomotiv Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, Otomotiv Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın otomotiv mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Otomotiv Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | CATIA'ya giriş | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sketcher workbench | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Sketcher workbench: amaçlar, sketcher geometrik profiller, sketcher operasyonları | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sketcher operasyonları | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Sketcher workbench ve sketcher operasyonları, örnekler | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Part Design Workbench | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Part Design Workbench: Amaçlar, referans elemanlar, geometri-tabanlı uygulamalar | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili bölümü ders kitabından inceler. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Model organizasyon: ürün ağacı temelleri, body tipleri, uygulamalar | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Assembly workbench | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Assembly workbench: Amaçlar, Menüler, sınırlamalar | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Assembly workbench ve sınırlamalar | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Drafting workbench | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Drafting workbench: Amaçlar, Menüler, sınırlamalar | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Uygulamalar | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,48 | ||
AKTS | 4 AKTS |