VİR500 Tıbbi Viroloji

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
TIBBİ MİKROBİYOLOJİ (YL) (TEZLİ)
Kod VİR500
Ad Tıbbi Viroloji
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FÜGEN YARKIN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Virüslerin yapısal özelliklerini, sınıflamasını, RNA ve DNA virüslerini, viral enfeksiyonların laboratuvar tanısını öğretmek

Dersin İçeriği

Virüslerin yapısal özellikleri, virüslerin taksonomisi ve isimlendirmesi, RNA virüsleri, DNA virüsleri, viral enfeksiyonların tanısı

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Amerikan Mikrobiyoloji Derneği Virolojinin İlkeleri

Notlar

Koneman'ın Renkli Atlası ve Tanısal Mikrobiyoloji Ders Kitabı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tıbbi önemi olan virüslerin yapısal özelliklerini ve taksonomisini kavrar.
ÖÇ02 Viral enfeksiyonların tanı yöntemlerini bilir ve anlatabilir.
ÖÇ03 Virüslerin bulaş yollarını ve yaptığı hastalıkları bilir, korunma yollarını kavrar
ÖÇ04 RNA virüslerin hangileri olduğunu ve sebep oldukları enfeksiyonların laboratuvar tanılarını kavrar.
ÖÇ05 DNA virüslerin hangileri olduğunu ve sebep oldukları enfeksiyonların laboratuvar tanılarını kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. 1
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Virüslerin yapısal özellikleri Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Virüslerin taksonomisi ve isimlendirmesi Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Solunum yolları virüsleri Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Hepatit virüsleri Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Gastroenterit virüsleri Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Onkojenik virüsler Referans kitapları okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Cinsel yolla bulaşan virüsler Referans kitapları okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav
9 İnfluenza virus Referans kitapları okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Rotavirus Referans kitapları okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İnsan immün yetmezlik virusu Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Hepatit B virüs Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Human papilloma virüs Referans kitapları okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Hanta virus Referans kitapları okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Coronavirüs Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2025 08:59