Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
TIBBİ MİKROBİYOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | MİK515 |
Ad | Mikroorganizmaların tanısında kullanılan besiyerileri |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Hatice Hale GÜMÜŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tıbbi önemi olan mikroorganizmaların üretilmesinde kullanılan besiyeri çeşitlerini, besiyeri içeriklerini ve tıbbi önemi olan mikroorganizmaların özel besiyerlerini öğretmek.
Dersin İçeriği
Tıbbi önemi olan mikroorganizmaların üretilmesinde kullanılan besiyeri çeşitleri, besiyeri içerikleri, tıbbi önemi olan mikroorganizmaların besiyerleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Koneman'ın Renkli Atlası ve Tanısal Mikrobiyoloji Ders Kitabı
Notlar
Amerikan Mikrobiyoloji Derneği Klinik Mikrobiyoloji El Kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Besiyerini tanımlar, içeriğini anlatabilir. |
ÖÇ02 | Besiyeri çeşitlerini anlatabilir |
ÖÇ03 | Tıbbi önemi olan mikroorganizmaların üretilmesinde kullanılan besiyerlerini kavrar |
ÖÇ04 | Adi besiyerlerini bilir ve hangi mikroorganizmaların üretilmesinde kullanılabileceğini anlatabilir. |
ÖÇ05 | Seçici ve seçtirici besiyerlerine örnek verebilir ve hangi mikroorganizmaların üretilmesinde kullanılabileceğini anlatabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Besiyerinin temel özellikleri | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Besiyeri çeşitleri ve kullanım alanları | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Temel besiyerleri | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Zenginleştirici besiyerleri | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Seçici besiyerleri | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Ayırt edici besiyerleri | Kaynak kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Transport besiyerleri | Kaynak kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Saklama besiyerleri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Özel besiyerleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İndikatörler | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kanlı agar | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Endo agar | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Mueller Hinton Agar | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Saboraud dextroz agar | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 12 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |