Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
TIBBİ MİKROBİYOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | KMB504 |
Ad | Gram pozitif bakterilerin laboratuvar tanısı |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Hatice Hale GÜMÜŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tıbbi önemi olan Gram pozitif bakteri türlerinin neler olduğunu, sebep olduğu hastalıkları ve mikrobiyolojik tanılarını tür düzeyinde öğrencileri eğitim vermek.
Dersin İçeriği
1. Gram pozitif bakteri türleri 2. Gram pozitif bakterilerin tanımlanması 3. Stafilokoklar 4. Metisiline dirençli Staphylococcus aureus 5. Streptokoklar 6. Penisiline dirençli Streptococcus pneumoniae 7. Enterokoklar 8. Vankomisine dirençli enterokoklar 9. Viridans streptokoklar 10. Streptococcus anginosus grubu 11. Klinik önemi olan diğer katalaz negatif Gram pozitif koklar 12. Gram pozitif kokların epidemiyolojisi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Koneman'ın Renkli Atlası ve Tanısal Mikrobiyoloji Ders Kitabı
Notlar
Amerikan Mikrobiyoloji Derneği, Klinik Mikrobiyoloji El Kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gram pozitif bakteri türlerinin neler olduğunu öğrenir. |
ÖÇ02 | Gram pozitif bakterilerin nasıl tanımlandığını öğrenir. |
ÖÇ03 | Stafilokokların tür düzeyinde mikrobiyolojik tanısını, yaptığı hastalıkları ve patogenezini öğrenir. |
ÖÇ04 | Streptokokların tür düzeyinde mikrobiyolojik tanısını, yaptığı hastalıkları ve patogenezini öğrenir. |
ÖÇ05 | Enterokokların tür düzeyinde mikrobiyolojik tanısını, yaptığı hastalıkları ve patogenezini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gram pozitif bakteri türleri | Kaynak kitap okuma ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Gram pozitif bakterilerin tanımlanması | Kaynak kitap okuma ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Stafilokoklar | Kaynak kitap okuma ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Metisiline dirençli Staphylococcus aureus | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Streptokoklar | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
6 | Penisiline dirençli Streptococcus pneumoniae | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
7 | Derslerin vaka üzerinden tartışılması | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Enterokoklar | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
10 | Vankomisine dirençli enterokoklar | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Rol Oynama |
11 | Viridans streptokoklar | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Streptococcus anginosus grubu | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Klinik önemi olan diğer katalaz negatif Gram pozitif koklar | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Gram pozitif kokların epidemiyolojik önemi | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Vaka tartışmaları | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
AKTS | 6 AKTS |