MİK517 Mikroorganizmaların sınıflandırılması

6 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
TIBBİ MİKROBİYOLOJİ (YL) (TEZLİ)
Kod MİK517
Ad Mikroorganizmaların sınıflandırılması
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Hatice Hale GÜMÜŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Tıbbi önemi olan mikroorganizmaların sınıflandırması, genel yapısal özellikleri öğretmek

Dersin İçeriği

Tıbbi önemi olan mikroorganizmaların sınıflandırması, genel yapısal özellikleri ve özelliklerinin karşılaştırması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Koneman'ın Renkli Atlası ve Tanısal Mikrobiyoloji Ders Kitabı

Notlar

Amerikan Mikrobiyoloji Derneği Klinik Mikrobiyoloji El Kitabı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tıbbi önemi olan mikroorganizmaların temel özelliklerini kavrar.
ÖÇ02 Tıbbi önemi olan mikroorganizmaları sınıflandırabilir
ÖÇ03 Bakterilerin genel yapısal özelliklerini anlatabilir.
ÖÇ04 Virüslerin genel yapısal özelliklerini anlatabilir.
ÖÇ05 Mantarların genel yapısal özelliklerini açıklayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. 1
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Canlıların sınıflandırması Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
2 Tıbbi önemi olan mikroorganizmaların sınıflandırması Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bakterilerin genel yapısal özellikleri Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bakterilerin taksonomik sınıflandırması Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bakterilerin metabolizması ve üretilmesi Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bakteriyel virülans faktörleri ve patojenite Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Bakterilerde genetik alışveriş Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Virüslerin genel yapısal özellikleri Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Virüslerin taksonomik sınıflandırması Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Virüslerin in vitro üretilmesi Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Virüslerin virülans faktörleri Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Mantarların genel yapısal özellikleri Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
14 Mantarların taksonomik sınıflandırması Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Mantarların virülans faktörleri Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 10 20
Toplam İş Yükü (Saat) 146
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,84
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2025 10:35