Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
TIBBİ MİKROBİYOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | KMB506 |
Ad | Antibiyotikler |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Hatice Hale GÜMÜŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antibiyotiklerin sınıflandırmasını, etki mekanizmalarını ve etki spektrumlarını öğretmek.
Dersin İçeriği
1. Antibiyotiklerin sınıflandırması 2. Penisilinler 3. Sefalosporinler 4. Monobaktam 5. Karbapenemler 6. betalaktam/betalaktamaz inhibitörü kombinasyonları 7. Glikopeptidler 8. Aminoglikozidler 9. Makrolidler 10. Tetrasiklinler 11. Amfenikoller 12. Sulfonamidler 13. Florokinolonlar 14. Polimiksinler 15. Antimikobakteriyeller
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Koneman'ın Renkli Atlası ve Tanısal Mikrobiyoloji Ders Kitabı
Notlar
Antibiyotiklere Güncel ve Çok Yönlü Yaklaşım, Akademisyen Yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antibiyotiklerin sınıflandırmasını kavrar. |
ÖÇ02 | Betalaktam grubu antibiyotiklerin etki mekanizmasını ve etki spektrumunu kavrar. |
ÖÇ03 | Protein sentezini inhibe ederek etkinlik gösteren antibiyotikleri kavrar. |
ÖÇ04 | Çok ilaca dirençli Gram pozitif bakterilere etkili son seçenek antibiyotikleri kavrar. |
ÖÇ05 | Çok ilaca dirençli Gram negatif bakterilere etkili son seçenek antibiyotikleri kavrar. |
ÖÇ06 | Mikobakterilere etkili olan antibiyotikleri kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antibiyotiklerin sınıflandırması | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Penisilinler | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Sefalosporinler | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Monobaktamlar | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Karbapenemler | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Betalaktam / betalaktamaz inhibitörü kombinasyonları | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Glikopeptidler | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Aminoglikozidler | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Makrolidler | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
11 | Tetrasiklinler | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Florokinolonlar | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sulfonamidler | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Polimiksinler | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
15 | Antimikobakteriyel ilaçlar | Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
AKTS | 6 AKTS |