Genel Bilgi
Birim | GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ |
TEKSTİL VE MODA TASARIMI PR. | |
Kod | TTS445 |
Ad | Stil ve İmaj |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilir ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilir. Estetik farkındalık gösterme bakış açısı, stil ve fotoğraf ilişkisiyle görsel bir hikâye yaratmanızı sağlayabilir. Dergi, televizyon, katalog, defile gibi styling’in dokunduğu her alanda güçlü bir imaj yaratmayı sağlayacak prensipleri öğrenebilir.
Dersin İçeriği
Dergilere yönelik editoryal styling, koleksiyon stylingi, reklam ve katalog styling'i, still-life styling, dizi ve sinema için kostüm styling'i, defile styling'i ve kişiye özel yapılan imaj ve stil danışmanlığ, Giyim psikolojisi, çekimlere yönelik tema doğrultusunda hikâye panosu hazırlama; stylist ve moda fotoğrafçısı ilişkisi ve bütçe yönetimi.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Üzerime Giyecek Hiçbir Şeyim Yok!: Giysi : Keyif mi İşkence mi? Lydia Taieb Elise Ricadat, Moda Psikolojisi Rana Kutvan, Moda Psikolojisi Mutlu Barış , COGNITIVE DISSONANCE.: Psychology of Fashion: Uncovering Cognitive Dissonance in Consumer Behavior JS Easlick.
Notlar
Markaların web sayfaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Styling’in temel unsurları, stylist’in rolleri, sorumlulukları ve çalışabileceği tüm alanlar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Çekim planlama ve yürütme sürecine hâkim olur. |
ÖÇ03 | Prodüksiyon ekibi ve yaratıcı kreatif ekiple çalışma fırsatı yakalayarak deneyim kazanır. |
ÖÇ04 | Portfolyo oluşturabileceği profesyonel styling görsellerine sahip olur. |
ÖÇ05 | Sektöre dair geniş bir iletişim ağı oluşturur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini geliştirir | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hikâye panosu hazırlama | Bilgisayarda ön hazırlık yaparak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
2 | Editoryal styling | Bilgisayarda ön hazırlık yaparak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Moda fotoğrafıçısı, saç ve makyaj ve styling ilişkisi | Öğrencilerin bilgisayarda ön hazırlık çalışmalarını tamamlamaları ve derse hazırlıklı gelmeleri beklenmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Koleksiyon styling’ive Reklam styling'i Defile styling'i | Öğrenciler, bilgisayar temelli hazırlıklarını önceden tamamlayarak derse hazır bulunmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Text okuma - Karakter Analizi | Derse gelmeden önce bilgisayarla yapılması gereken hazırlıkların öğrenciler tarafından tamamlanmış olması beklenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Dizi ve sinema için kostüm styling'i, | Öğrencilerin, bilgisayar üzerinden yapılması gereken ön çalışmaları tamamlayarak derse katılmaları gerekmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Dizi ve sinema için kostüm styling'i, uygulamalı anlatım | Bilgisayarda ön hazırlık yaparak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Giyim Psikolojisi | verilen kaynakları okuyarak ön hazırlıkla gelinmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Stil danışmanlığı | verilen kaynakları okuyarak ön hazırlıkla gelinmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Çekim planlama ve Bütçe yönetimi | Öğrencilerin, bilgisayarla ilgili gerekli hazırlıkları tamamlamış şekilde derse gelmeleri beklenmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Stüdyo çekimleri-1 | Gerekli aksesuarlar temin edilmelerek hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Stüdyo çekimleri-2 | Gerekli aksesuarlar temin edilmelerek hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Stüdyo çekimleri- uygun karelerin seçimi uygulamalı anlatım | Gerekli aksesuarlar temin edilmelerek hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Stüdyo çekimleri kompozisyon oluşturma | Bilgisayar ile birlikte derse hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Projeler teslime hazırlanmalı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Projeler teslime hazırlanmalı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 3 | 18 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,64 | ||
AKTS | 3 AKTS |