Genel Bilgi
Birim | GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ |
TEKSTİL VE MODA TASARIMI PR. | |
Kod | TT417 |
Ad | Proje |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
giysi baskı dokuma konusunda bir danışman eşliğinde öğrenci tüm bilgilerini pekiştirerek bir diploma mezuniyet projesi hazırlar.
Dersin İçeriği
giysi baskı dokuma konusunda bir danışman eşliğinde öğrenci tüm bilgilerini pekiştirerek bir diploma mezuniyet projesi hazırlar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Dokuma tasarımı, Baskı tasarımı, Örme tasarımı, Lif sanatı, giysi tasarımı ile ilgili sanat ve tasarım kitapları, katalogları, trend kitap ve katalogları.
Notlar
Dokuma tasarımı, Baskı tasarımı, Örme tasarımı, Lif sanatı, giysi tasarımı ile ilgili sanat ve tasarım kitapları, katalogları, trend kitap ve katalogları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uzmanlık alanıyla ilgili seçtiği konu kapsamında metodolojik araştırma yapar |
ÖÇ02 | Tez konusu kapsamında Yaratıcı ve özgün fikirlerini tasarıma dönüştürür ve problemleri çözer |
ÖÇ03 | Koleksiyonunu; Tasarım ölçütleri kapsamında oluşturur |
ÖÇ04 | Koleksiyonunu oluştururken; tasarladığı ürünlerin malzeme ve üretim tekniği seçimini yapar. |
ÖÇ05 | Hazırladığı koleksiyonu; etik değerlere uygun ve belirlenen sunum gününde jüri karşısında görsel hazırlık ile sözel olarak sunar ve savunur |
ÖÇ06 | yazılı olarak yaptığı literatür araştırmasının içinden kendi konusunu analiz etmeyi ve yeni tasarımlarda ön bilgi olarak kullanmayı ayırt eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini geliştirir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılmsı. Araştırma yöntemleri ve sunum teknikleri konusunda bilgilendirme. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Literatür araştırması, malzeme, teknik, konu, form, dönem, akım, eğilimler esaslı araştırma. Daha önce yapılmış çalışmalar ve kaynaklar. Minimum | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Proje konusunun belirlenmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Konuların belirlenmesi için dilekçe teslimi. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Literatür araştırması yapma | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Literatür araştırması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ara sınav-Tüm araştırmalar; ' Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kurallarına uygun olarak en az 600 satır olacak şekilde ciltli tez şeklinde teslim edilecektir. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Hikaye Panosu hazırlıkları. (Max. 8 renk içeren renk paleti ve görsel sunumdan oluşmalı. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hikaye Panosu hazırlıkları. (Max. 8 renk içeren renk paleti ve görsel sunumdan oluşmalı.) | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hikaye Panosu teslimi. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Eskiz ve tasarım aşamasına geçilmesi. | eskizler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Eskiz ve tasarım kontrolü | eskizler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Eskiz ve tasarım kontrolü, malzeme ve teknik çözümlemelerin yapılması | eskizler ve boyama denemeleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Koleksiyonu oluşturacak tasarımların seçimi ve sunum paftalarıyla ilgili çözümlemelerin yapılması | seçilen tasarımların renklendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yaryıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 20 | 160 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 32 | 32 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,00 | ||
AKTS | 10 AKTS |