GRS417 İllüstrasyon 4

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
GRAFİK PR.
Kod GRS417
Ad İllüstrasyon 4
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CİHANGİR EKER
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi CİHANGİR EKER (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin dijital oyun alanı içerisinde illüstrasyon tekniği ile bir oyunun ana karakterini, karakterin detaylarını ve oyunun çeşitli mekanlarını resimleme becerisini edinmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin ilk bölümünde öğrenci bir dijital oyun yazar, ardından bu oyuna yönelik bir karakter tasarlar. Ana karakter ve yan karakterler, varsa araçlar, kostümler gibi detaylar resimlenerek hayali oyunun karakterinin illüstrasyonu tamamlanır. Dersin ikinci bölümünde çizilen oyun karakterleri oyun mekanı içerisinde resmedilir ve mekansal illüstrasyonlarla çalışmalar tamamlanır.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Dylan Cole, d´artiste Matte Painting: Digital Artists Master Class; The Fundamentals of Illustration, Zeegen Lawrence; The Big Book of Illustration Ideas, Roger Walton; Creative illustration, Andrew Loomis; Little Big Books: Illustrations for Children´s Picture Books, Clanton R.

Notlar

Dijital Oyunlarda Karakter Tasarımı ve Hikâye Anlatısı Olarak Türk Mitolojisi ve Şamanizm, Kübra Çiçekli ve Birsen Çeken; Öğrencilerin Popüler Dijital Oyun Karakterlerinin Seçiminde Görsel Unsurların Etkileri, Uğur Bakan ve Fikri Salman; Karakter Tasarımında Biçimsel Yaklaşımlar, Şadi Karaşahinoğlu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Karakter illüstrasyonları hakkında edindiği bilgileri hatırlar.
ÖÇ02 Rengi yetkin bir biçimde kullanmak için analiz eder.
ÖÇ03 Resimleme ve tipografinin bir arada kullanımını deneyimler.
ÖÇ04 İllüstrasyonun spesifik alanlarını ve tekniklerini kullanır.
ÖÇ05 Dijital oyun illüstrasyonlarına özgün çözümler önerir.
ÖÇ06 Görsel algı ve iletişim becerisi gelişir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proje 1 - Derse giriş, dersin açıklanması, ikinci hafta için brifing ve ödev. Örnek Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
2 Proje 1 - Öğrenci oyun kurgularının paylaşılması, konsept çalışması örnek gösterimi. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
3 Proje 1 - Eskiz kontrolü, eskiz çalışmasının devamı. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
4 Proje 1 - Eskizler üzerine değerlendirmeler, ilk çalışmaların gerçekleştirilmesi. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Proje 1 - İlk çalışmaların değerlendirilmesi, alternatif çalışmalara yönelik eskiz. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Proje 1 - Alternatif eskizlerin ve çalışmaların değerlendirilmesi, sunuma hazırlık. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
7 Proje 1 - Tamamlanan çalışmaların değerlendirilmesi. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
8 Ara Değerlendirme Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Proje 2 - İç ve dış mekanda oyun karakteri çalışmasına yönelik beyin fırtınası. Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
10 Proje 2 - İlk eskizlerin gerçekleştirilmesi, soru-cevap. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
11 Proje 2 - Eskiz kontrol, eskiz çalışmasının devamı. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Proje 2 - Eskizlerin kontrolü ve ilk çalışmaların gerçekleştirilmesi. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Proje 2 - Çalışmaların değerlendirilmesi, çalışmalara devam edilmesi. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
14 Proje 2 - Son kontroller, çalışmaların tamamlanması. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
15 Proje 2 - Tamamlanan illüstrasyon çalışmalarının değerlendirilmesi. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 0 0
1. Yıl Sonu Sınavı - 100
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 79
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,16
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.09.2025 11:50