Genel Bilgi
Birim | GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ |
GRAFİK PR. | |
Kod | GRS417 |
Ad | İllüstrasyon 4 |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CİHANGİR EKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CİHANGİR EKER
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin dijital oyun alanı içerisinde illüstrasyon tekniği ile bir oyunun ana karakterini, karakterin detaylarını ve oyunun çeşitli mekanlarını resimleme becerisini edinmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin ilk bölümünde öğrenci bir dijital oyun yazar, ardından bu oyuna yönelik bir karakter tasarlar. Ana karakter ve yan karakterler, varsa araçlar, kostümler gibi detaylar resimlenerek hayali oyunun karakterinin illüstrasyonu tamamlanır. Dersin ikinci bölümünde çizilen oyun karakterleri oyun mekanı içerisinde resmedilir ve mekansal illüstrasyonlarla çalışmalar tamamlanır.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Dylan Cole, d´artiste Matte Painting: Digital Artists Master Class; The Fundamentals of Illustration, Zeegen Lawrence; The Big Book of Illustration Ideas, Roger Walton; Creative illustration, Andrew Loomis; Little Big Books: Illustrations for Children´s Picture Books, Clanton R.
Notlar
Dijital Oyunlarda Karakter Tasarımı ve Hikâye Anlatısı Olarak Türk Mitolojisi ve Şamanizm, Kübra Çiçekli ve Birsen Çeken; Öğrencilerin Popüler Dijital Oyun Karakterlerinin Seçiminde Görsel Unsurların Etkileri, Uğur Bakan ve Fikri Salman; Karakter Tasarımında Biçimsel Yaklaşımlar, Şadi Karaşahinoğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karakter illüstrasyonları hakkında edindiği bilgileri hatırlar. |
ÖÇ02 | Rengi yetkin bir biçimde kullanmak için analiz eder. |
ÖÇ03 | Resimleme ve tipografinin bir arada kullanımını deneyimler. |
ÖÇ04 | İllüstrasyonun spesifik alanlarını ve tekniklerini kullanır. |
ÖÇ05 | Dijital oyun illüstrasyonlarına özgün çözümler önerir. |
ÖÇ06 | Görsel algı ve iletişim becerisi gelişir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje 1 - Derse giriş, dersin açıklanması, ikinci hafta için brifing ve ödev. | Örnek Uygulama Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
2 | Proje 1 - Öğrenci oyun kurgularının paylaşılması, konsept çalışması örnek gösterimi. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
3 | Proje 1 - Eskiz kontrolü, eskiz çalışmasının devamı. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
4 | Proje 1 - Eskizler üzerine değerlendirmeler, ilk çalışmaların gerçekleştirilmesi. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
5 | Proje 1 - İlk çalışmaların değerlendirilmesi, alternatif çalışmalara yönelik eskiz. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
6 | Proje 1 - Alternatif eskizlerin ve çalışmaların değerlendirilmesi, sunuma hazırlık. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
7 | Proje 1 - Tamamlanan çalışmaların değerlendirilmesi. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Değerlendirme | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Proje 2 - İç ve dış mekanda oyun karakteri çalışmasına yönelik beyin fırtınası. | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
10 | Proje 2 - İlk eskizlerin gerçekleştirilmesi, soru-cevap. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
11 | Proje 2 - Eskiz kontrol, eskiz çalışmasının devamı. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
12 | Proje 2 - Eskizlerin kontrolü ve ilk çalışmaların gerçekleştirilmesi. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
13 | Proje 2 - Çalışmaların değerlendirilmesi, çalışmalara devam edilmesi. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
14 | Proje 2 - Son kontroller, çalışmaların tamamlanması. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
15 | Proje 2 - Tamamlanan illüstrasyon çalışmalarının değerlendirilmesi. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,16 | ||
AKTS | 3 AKTS |