Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BİYOTEKNOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | BT570 |
Ad | Deri Yoluyla İlaç Verilmesini Sağlayan Dozaj Şekilleri |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisansüstü Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; deri yoluyla sistemik tedavi sağlamaya yönelik Transdermal İlaç Taşıyıcı Sistemler hakkında bilgi verilmesidir.
Dersin İçeriği
Transdermal ilaç taşıyıcı (TDD) sistemlerin genel yapısı, avantaj ve dezavantajları, formülasyon tasarımı, üretim teknolojileri, in vitro/in vivo karakterizasyonu, TDD formülasyonlarının değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Eczacılık Fakültesi, Veteriner Fakültesi, Gıda Mühendisliği, Su Ürünleri Fakültesi Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümü ve Biyoloji Bölümü mezunu olmak.
Kaynaklar
Mechanism of Transdermal Drug Delivery, R.S. Potts, R.H. Guy, 1997. Ita, K. (2016). Transdermal Drug Delivery: Principles and Practice. Wiley.
Notlar
Williams, A., & Rathbone, M. J. (Eds.). (2003). Transdermal and Topical Drug Delivery: From Theory to Clinical Practice. Pharmaceutical Press.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu derste öğrenciler transdermal ilaç taşıyıcı sistemlerin (TTD) tanımını, aday ilaç seçiminde kriterlerin neler olduğunu kavrar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler bu derste, TTD genel yapısını bilerek formülasyon tasarımını öğrenir. |
ÖÇ03 | Bu derste öğrenciler, TTD üretim teknolojilerini öğrenerek aday ilaca göre bu teknolojileri karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Konuyla ilgili bilimsel araştırmaların incelenmesini ve makale sunumunu öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derinin yapısı ve deriden emilim | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | TDD sistemlerin tanımı, avantajları ve dezavantajları, aday ilaç kriterleri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | TDD'lerin yapısı, formülasyonları | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Üretim teknolojileri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Üretim teknolojilerinin seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Deriden geçişi artırma teknikleri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Deriden geçişi artırma tekniklerinin araştırılması | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Soruların hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İyontoforez teorisi ve uygulamaları | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Fonoforez teorisi ve uygulamaları | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Piyasadaki TDD sistemlerine örnekler | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Piyasadaki TDD sistemlerinin değerlendirilmesi | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | TDD'lerdeki gelişmeler | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | TDD’lerin in vitro karakterizasyonu | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | TDD’lerin kalite kontrolü | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soruların hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soruların hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 12 | 144 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,04 | ||
AKTS | 6 AKTS |