BED564 Beden Eğitimi ve Kaynaştırma Öğretiminde Materyal Geliştirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YL) (TEZLİ)
Kod BED564
Ad Beden Eğitimi ve Kaynaştırma Öğretiminde Materyal Geliştirme
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA İNCE
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Beden Eğitimi ve kaynaştırma eğitiminde gerekli olan materyal geliştirme programları ile ilgili temel bilgileri edinmek, Beden Eğitimi derslerinde kaynaştırma alan öğrenciler ile birlikte dersin nasıl yapılması gereği konusunda bilgi edinmek. Kaynaştırma Eğitimi için gerekli materyalleri geliştirebilmek.

Dersin İçeriği

Beden eğitimi ve kaynaştırmada öğretimi kolaylaştırmak amacıyla materyal (farklı engel gruplarına yönelik) geliştirme yöntemleri ve özgün materyallerin oluşturulması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi, Bölüm adı:(Özel Gereksinimli Çocuklarda Duyu ve Fiziksel Egzersiz Eğitimi) (2020)., İNCE GONCA, PEGEM AKADEMİ, Editör:DERETARLA GÜL, Ebru, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 204, ISBN:978-625-7880-29-9. Bölüm 9. Eğitim programında duyu odaklı etkinlikler planlama, uygulama ve değerlendirme 2. Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Bölüm adı:(KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ ALAN DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARDA FİZİKSEL AKTİVİTE VE SPOR EĞİTİMİ) (2021)., İNCE GONCA, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, Editör:İNCE Gonca, DERETARLA GÜL, Ebru, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 413, ISBN:978-625-7582-70-4.

Notlar

İnternet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beden Eğitimi derslerinde kaynaştırma alan öğrenciler ile birlikte işlenecek dersi organize eder
ÖÇ02 Öğretim materyalini tanımlar
ÖÇ03 Öğretimi etkileyen faktörlerini listeler
ÖÇ04 Materyal kullanım nedenlerini listeler.
ÖÇ05 Materyal ile öğretim programı hazırlar
ÖÇ06 Farklı engel gruplarına yönelik kaynaştırma öğretim materyali hazırlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verileri analiz eder ve değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mesleki bilgileri edinir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi, uygulamada kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilim etiği ilkelerine uyar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Materyal tanımı Tanışma toplantısı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Materyal kullanım nedenleri Materyal örnekleri araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Öğretim materyalini etkileyen faktörler Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Öğretim materyali ile kazanımlar Materyal ile ilgili makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Soru-Cevap
5 Materyal özellikleri Farklı öğretim yöntemlerine göre materyal çizimi yapma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Materyal ile öğretim yöntemleri Farklı öğretim yöntemlerine göre materyal çizimi yapma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 Öğretim yöntemlerine göre materyal geliştirme Farklı öğretim yöntemlerine göre materyal geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav
9 Projeye dayalı ve probleme dayalı öğretim yöntemlerinde materyal geliştirme Projeye dayalı ve probleme dayalı materyal geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Proje Temelli Öğrenme
10 Öğretim Materyallerinin sınıflandırılması Materyal sınıflandırılmasına yönelik hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Yazılı öğretim materyalleri Yazılı öğretim materyallerine yönelik hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 Şekil ve modellerle ilgili materyaller Şekil ve modellerle ilgili materyallere yönelik hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 Teknoloji ile ilgili kullanılan materyaller Teknoloji ile ilgili kullanılan materyallere yönelik hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 Beden eğitiminde örnek öğretim materyalleri Beden eğitiminde örnek öğretim materyallerine yönelik hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
15 Kaynaştırma eğitiminde örnek öğretim materyalleri geliştirme Kaynaştırma eğitiminde örnek öğretim materyalleri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje sunumuna hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje sunumuna hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2025 04:46