Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YL) (TEZLİ) | |
Kod | BED564 |
Ad | Beden Eğitimi ve Kaynaştırma Öğretiminde Materyal Geliştirme |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GONCA İNCE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Beden Eğitimi ve kaynaştırma eğitiminde gerekli olan materyal geliştirme programları ile ilgili temel bilgileri edinmek, Beden Eğitimi derslerinde kaynaştırma alan öğrenciler ile birlikte dersin nasıl yapılması gereği konusunda bilgi edinmek. Kaynaştırma Eğitimi için gerekli materyalleri geliştirebilmek.
Dersin İçeriği
Beden eğitimi ve kaynaştırmada öğretimi kolaylaştırmak amacıyla materyal (farklı engel gruplarına yönelik) geliştirme yöntemleri ve özgün materyallerin oluşturulması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi, Bölüm adı:(Özel Gereksinimli Çocuklarda Duyu ve Fiziksel Egzersiz Eğitimi) (2020)., İNCE GONCA, PEGEM AKADEMİ, Editör:DERETARLA GÜL, Ebru, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 204, ISBN:978-625-7880-29-9. Bölüm 9. Eğitim programında duyu odaklı etkinlikler planlama, uygulama ve değerlendirme 2. Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Bölüm adı:(KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ ALAN DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARDA FİZİKSEL AKTİVİTE VE SPOR EĞİTİMİ) (2021)., İNCE GONCA, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, Editör:İNCE Gonca, DERETARLA GÜL, Ebru, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 413, ISBN:978-625-7582-70-4.
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beden Eğitimi derslerinde kaynaştırma alan öğrenciler ile birlikte işlenecek dersi organize eder |
ÖÇ02 | Öğretim materyalini tanımlar |
ÖÇ03 | Öğretimi etkileyen faktörlerini listeler |
ÖÇ04 | Materyal kullanım nedenlerini listeler. |
ÖÇ05 | Materyal ile öğretim programı hazırlar |
ÖÇ06 | Farklı engel gruplarına yönelik kaynaştırma öğretim materyali hazırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilim etiği ilkelerine uyar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Materyal tanımı | Tanışma toplantısı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Materyal kullanım nedenleri | Materyal örnekleri araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Öğretim materyalini etkileyen faktörler | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Öğretim materyali ile kazanımlar | Materyal ile ilgili makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
5 | Materyal özellikleri | Farklı öğretim yöntemlerine göre materyal çizimi yapma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Materyal ile öğretim yöntemleri | Farklı öğretim yöntemlerine göre materyal çizimi yapma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | Öğretim yöntemlerine göre materyal geliştirme | Farklı öğretim yöntemlerine göre materyal geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
9 | Projeye dayalı ve probleme dayalı öğretim yöntemlerinde materyal geliştirme | Projeye dayalı ve probleme dayalı materyal geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Öğretim Materyallerinin sınıflandırılması | Materyal sınıflandırılmasına yönelik hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | Yazılı öğretim materyalleri | Yazılı öğretim materyallerine yönelik hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Şekil ve modellerle ilgili materyaller | Şekil ve modellerle ilgili materyallere yönelik hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Teknoloji ile ilgili kullanılan materyaller | Teknoloji ile ilgili kullanılan materyallere yönelik hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
14 | Beden eğitiminde örnek öğretim materyalleri | Beden eğitiminde örnek öğretim materyallerine yönelik hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Kaynaştırma eğitiminde örnek öğretim materyalleri geliştirme | Kaynaştırma eğitiminde örnek öğretim materyalleri hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |