Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YL) (TEZLİ) | |
Kod | BED565 |
Ad | Spor Ortamlarında İletişim Stratejileri |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet METİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, spor ortamlarında etkili iletişimin önemini kavratmak, iletişim stratejileri geliştirmek ve bu stratejileri farklı spor ortamlarında (takım içi, medya ile, taraftarla, sponsorlarla vb.) uygulayabilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında iletişim kuramları, spor psikolojisi ile iletişim ilişkisi, liderlik ve takım içi iletişim, spor medyası ile etkileşim, kriz iletişimi, dijital mecralarda iletişim stratejileri gibi konular ele alınacaktır. Ayrıca vaka analizleri ve uygulamalı çalışmalarla öğrencilerin strateji geliştirme becerileri desteklenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Pedersen, P. M., & Thorson, E. A. (2020). Strategic Sport Communication (2nd ed.). Kurumsal Spor İletişimi ve Sosyal Medya (Fatih ÇELİK ed.)
Notlar
Ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Takım içi etkili iletişim kurma becerisi geliştirir. |
ÖÇ02 | Farklı iletişim tarzlarına uyum sağlar. |
ÖÇ03 | Sözlü ve sözsüz iletişim tekniklerini uygular |
ÖÇ04 | Spor ortamında empati kurarak sağlıklı ilişkiler geliştirir. |
ÖÇ05 | Geribildirim verme ve alma becerisi kazanır. |
ÖÇ06 | İletişim çatışmalarını çözme stratejileri uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilim etiği ilkelerine uyar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve temel kavramlar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İletişim kuramlarına genel bakış | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Spor ortamlarında iletişim türleri | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Takım içi iletişim ve liderlik | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Antrenör-sporcu iletişimi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Taraftar ve kamuoyu ile iletişim | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Spor medyası ile ilişkiler | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kriz iletişimi ve örnek olaylar | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Sponsorluk ilişkilerinde iletişim | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Dijital medya ve sosyal medya stratejileri | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | İletişim kampanyaları tasarımı | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Uygulama: Basın toplantısı simülasyonu | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Etik ve kültürel farklılıklar | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Genel değerlendirme ve sunumlar | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |