Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | EFMZ336 |
Ad | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TUGAY AKBULUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ölçme ve değerlendirme sonuçlarına göre yön belirleme
Dersin İçeriği
Eğitim faaliyetlerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Egitimde Ölcme ve Degerlendirme Adnan Kan ve Hakan Atılgan
Notlar
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Anı Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci farklı ölçme ve değerlendirme ölçme araçlarını kendisi uygular ve örnekler geliştirir. |
ÖÇ02 | Öğrenci, eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Öğrenci, farklı öğrenme alanlarına uygun ölçme araçlarını (açık uçlu testler, çoktan seçmeli testler, performans değerlendirme araçları vb.) seçer ve geliştirir. |
ÖÇ04 | Öğrenci, ölçme sonuçlarını analiz ederek öğrenci başarısını yorumlar ve bu verileri öğretim sürecini geliştirmek amacıyla kullanır. |
ÖÇ05 | Öğrenci, ölçme ve değerlendirme sürecinde geçerlik, güvenirlik ve etik ilkelere uygunluk sağlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ölçme ve Değerlendirme Nedir? Temel Kavramlar | ölçme değerlendirmenin temel kavramları araştırılır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ölçmenin Türleri (Doğrudan – Dolaylı, Biçimsel – Biçimsel Olmayan) | ölçme türleri ile ilgili kaynak taraması yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ölçme Araçlarının Özellikleri: Geçerlik ve Güvenirlik | ölçme araçlarının neler olduğuna bakılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Ölçme Sürecinde Hatalar ve Etkileyen Faktörler | kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Klasik Test Kuramı: Temel İlkeler | klasik test kuramı ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Başarı Testleri: Çoktan Seçmeli Testlerin Hazırlanması | örnek testlerin incelenmesi ve test örnekleri geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Açık Uçlu Sorular ve Kısa Cevaplı Testler | örnek soruları inceleme ve örnek geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | işlenen konuların tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doğru-Yanlış ve Eşleştirme Testleri | Kütüphanede kaynak ara ve oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Madde Analizi (Madde Güçlüğü ve Ayırt Ediciliği) | Önceki konuları hatırla | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Ölçme Araçlarının Uygulama Aşamaları | Verilen kaynağı oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Puanlama Yöntemleri ve Puanlama Anahtarı Hazırlama | Arkadaşlarınla buluş ve yarınki konuyu tartış | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Rubrik (Dereceleme Ölçekleri) Hazırlama ve Kullanma | İnternette kaynak araştır | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Alternatif Ölçme Yöntemleri: Performans, Portfolyo | Kütüphanede kaynak bul | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Otomatik Test Değerlendirme Sistemleri | Otomatik test yöntemlerini araştır | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konular tekrar edilecek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konular tekrar edilecek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 12 | 48 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |