Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
EĞİTİM FAKÜLTESİ | |
Kod | EFMS011 |
Ad | Kapsayıcı Eğitim |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri FAKULTE_SOSYAL_SECMELI Fakülte Seçmeli |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BUKET TURHAN TÜRKKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BUKET TURHAN TÜRKKAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kapsayıcı eğitim dersinin dersin genel amacı, kapsayıcı eğitimle ilgili temel kavramları, kapsayıcı eğitimin temellerini, kapsayıcı eğitim programının niteliklerini, kapsayıcı eğitime yönelik yaklaşımları, kapsayıcı eğitimde öğretmen rollerini ve kapsayıcı eğitime yönelik eğitim programı örneklerini açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Kapsayıcı eğitimle ilgili temel kavramları, kapsayıcı eğitimin temellerini, kapsayıcı eğitim programının niteliklerini, kapsayıcı eğitime yönelik yaklaşımları, kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Altındağ Kumaş, Ö. & Süer, S. (2022). Nitelikli kapsayıcı eğitim (kuramdan uygulamaya). Eğiten Kitap Yayınevi. Baş, M. (2022). Kapsayıcı eğitim pedagoji, teori ve uygulama perspektifleri. Anı Yayıncılık. Çalık, T. (2023). Kapsayıcı eğitim. Pegem Akademi. Demir Başaran, S. (2021). Öğrenmede evrensel tasarım: Kapsayıcı eğitimi sağlamada kuramsal ve uygulamalı bir çerçeve. Pegem Akademi. Taneri, P. O. (2021). Kuramdan uygulamaya kapsayıcı eğitim (2. baskı). Pegem Akademi.
Notlar
Kapsayıcı Eğitim başlıklı bilimsel ve akademik yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kapsayıcı eğitimle ilgili temel kavramlara örnekler sunar. |
ÖÇ02 | Kapsayıcı eğitimin felsefi temellerini açıklar. |
ÖÇ03 | Kapsayıcı eğitimin psikolojik temellerini açıklar. |
ÖÇ04 | Kapsayıcı eğitimin toplumsal temellerini açıklar. |
ÖÇ05 | Kapsayıcı eğitimin yasal temellerini açıklar. |
ÖÇ06 | Kapsayıcı eğitimde dezavantajlı grupların özelliklerini tartışır. |
ÖÇ07 | Öğrenmede evrensel tasarım yaklaşımını tartışır. |
ÖÇ08 | Amaçları kapsayıcı eğitim açısından inceler. |
ÖÇ09 | Kapsayıcı eğitime yönelik içerikleri tartışır. |
ÖÇ10 | Kapsayıcı öğrenme ve öğretme sürecinin özelliklerini tartışır. |
ÖÇ11 | Kapsayıcı eğitime yönelik yaklaşım ve uygulamalara örnekler sunar. |
ÖÇ12 | Kapsayıcı değerlendirmeye yönelik düzenlemeleri açıklar. |
ÖÇ13 | Kapsayıcı eğitimde sahip olunması beklenen tutum ve değerleri açıklar. |
ÖÇ14 | Kapsayıcı eğitimde öğretmen rollerini tartışır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kapsayıcı Eğitime Giriş | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kapsayıcı Eğitimin Felsefi Temelleri | Konuyla ilgili ön okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kapsayıcı Eğitimin Psikolojik Temelleri | Konuyla ilgili ön okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kapsayıcı Eğitimin Toplumsal Temelleri | Konuyla ilgili ön okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kapsayıcı Eğitimin Yasal Temelleri | Konuyla ilgili ön okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kapsayıcı Eğitimde Dezavantajlı Gruplar | Konuyla ilgili ön okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
7 | Öğrenmede Evrensel Tasarım | Konuyla ilgili ön okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kapsayıcı Eğitime Yönelik Amaçlar | Konuyla ilgili ön okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kapsayıcı Eğitime Yönelik İçerik | Konuyla ilgili ön okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kapsayıcı Eğitime Yönelik Öğrenme ve Öğretme Süreci | Konuyla ilgili ön okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kapsayıcı Eğitime Yönelik Yaklaşım ve Uygulamalar | Konuyla ilgili ön okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
13 | Kapsayıcı Değerlendirme | Konuyla ilgili ön okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kapsayıcı Eğitimde Tutum ve Değerler | Konuyla ilgili ön okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Kapsayıcı Eğitimde Öğretmen Rolleri | Konuyla ilgili ön okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |