Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
TIP TARİHİ VE ETİK (YL) (TEZLİ) | |
Kod | DTT715 |
Ad | Seminer Dersi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı seminer hazırlama becerisi edinmektir.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği seminer hazırlamaktır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Dersin kaynağı seminer konusu ile ilgili kaynaklardır.
Notlar
Konu bağlantılı kitaplar ve makalelerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kuramsal çalışma hazırlar. |
ÖÇ02 | Seminer konusunu inceler. |
ÖÇ03 | Seminer metnini yazar. |
ÖÇ04 | Seminerin sunumunu sözlü ve yazılı olarak yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel ahlakı ve ahlak felsefesini ana hatlarıyla tanır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi deontoloji, tıp etiği, biyoetik alanlarının içeriğini ayrıntılı olarak bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik akışı ve tıbbi araştırma süreçlerini ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanlığın geçmişini tarihöncesi ve tarih çağları düzeyinde ana hatlarıylabilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlığın-tıbbın-hekimliğin birlikte evrimleşmesini derinlemesinedeğerlendirir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geçmişin tıbbına dair materyali ve belgeleri değerlendirir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tıp tarihi ve tıp etiği alanlarında akademik çalışma yürütür | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konuyu belirler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Konuyu işler 1 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Konuyu işler 2 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Konuyu işler 3 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Konuyu işler 4 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Konuyu işler 5 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Konuyu işler 6 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma-yazma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Konuyu işler 7 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Konuyu işler 8 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Konuyu işler 9 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Konuyu işler 10 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Konuyu işler 11 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Konuyu işler 12 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Konuyu işler 13 | Okuma-yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Yapma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Yapma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |