DTT715 Seminer Dersi

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
TIP TARİHİ VE ETİK (YL) (TEZLİ)
Kod DTT715
Ad Seminer Dersi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı seminer hazırlama becerisi edinmektir.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği seminer hazırlamaktır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Dersin kaynağı seminer konusu ile ilgili kaynaklardır.

Notlar

Konu bağlantılı kitaplar ve makalelerdir.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kuramsal çalışma hazırlar.
ÖÇ02 Seminer konusunu inceler.
ÖÇ03 Seminer metnini yazar.
ÖÇ04 Seminerin sunumunu sözlü ve yazılı olarak yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel ahlakı ve ahlak felsefesini ana hatlarıyla tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıbbi deontoloji, tıp etiği, biyoetik alanlarının içeriğini ayrıntılı olarak bilir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik akışı ve tıbbi araştırma süreçlerini ayırt eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsanlığın geçmişini tarihöncesi ve tarih çağları düzeyinde ana hatlarıylabilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlığın-tıbbın-hekimliğin birlikte evrimleşmesini derinlemesinedeğerlendirir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geçmişin tıbbına dair materyali ve belgeleri değerlendirir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tıp tarihi ve tıp etiği alanlarında akademik çalışma yürütür 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konuyu belirler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Konuyu işler 1 Okuma-yazma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Konuyu işler 2 Okuma-yazma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
4 Konuyu işler 3 Okuma-yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Konuyu işler 4 Okuma-yazma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Konuyu işler 5 Okuma-yazma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Konuyu işler 6 Okuma-yazma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma-yazma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Konuyu işler 7 Okuma-yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Konuyu işler 8 Okuma-yazma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Konuyu işler 9 Okuma-yazma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Konuyu işler 10 Okuma-yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Konuyu işler 11 Okuma-yazma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 Konuyu işler 12 Okuma-yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Konuyu işler 13 Okuma-yazma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Yapma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Yapma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.09.2025 04:34