Genel Bilgi
Kod | INGZ202 |
Ad | İngilizce Öğretim Programları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları; İngilizce dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel İngilizce dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı; okul düzeyleri arasındaki İngilizce dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyallerin tanıtımı; ölçme değerlendirme yaklaşımı konularında gerekli bilgi ve beceri kazandırmaktadır.
Dersin İçeriği
Yabancı dil (İngilizce) öğretiminin Tarihsel Gelişimi, Yabancı dil öğretiminin bugünkü okul programlarında yeri, Yabancı dil öğretim etkinliklerinin planlanması; Yıllık plan, Günlük plan, Ders plan, İngilizce Öğretim Programı, İlköğretim, Ortaöğretim İngilizce Programı, Avrupa Dil Gelişim Dosyası ve Dil Ölçütleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Council of Europe (CoE). (2001). Common European framework of reference for languages: learning, teaching, assessment. Cambridge, UK: Cambridge University Press. Kırkgöz, Y., Çelik, S., & Arıkan, A. (2016). Laying the theoretical and practical foundations for a new elementary English curriculum in Turkey: A procedural analysis. Kastamonu Education Journal, 24(3), 1199-1212. Tyler, R.W. (1949). Basic principles of curriculum and instruction. Chicago: The University of Chicago Press. T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı [Republic of Turkey, Ministry of National Education (MNE)]. (2018). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) İngilizce Dersi (2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı [elementary (primary and lower secondary) English language teaching program (grades 2-8)]. Ankara: MEB.
Notlar
Dersi veren öğretim elemanı tarafından ek materyal, video, makale ve çeşitli aktiviteler sağlanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlk ve orta eğitim düzeyinde Milli Eğitim Bakanlığınca hazırlanmış olan Yabancı Dil (İngilizce) müfredatını tanır ve değerlendirir. |
ÖÇ02 | Avrupa için ortak dil eğitim çerçeve programını ve MEB Yabancı Dil Müfredatını ilişkilendirir. |
ÖÇ03 | Dersin aşamalarını planlar. |
ÖÇ04 | Günlük plan hazırlamasını bilir. |
ÖÇ05 | Yıllık plan hazırlamasını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yabancı dil (İngilizce) öğretiminin Türk eğitiminde tarihsel gelişimi | Ön okuma -tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Yabancı dil öğretiminin eğitim programında okul programlarındaki yeri | Ön okuma -tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
3 | Yabancı dil öğretim etkinliklerinin planlanması | Ön okuma -tartışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Yıllık plan | Ön okuma -tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Günlük plan | Ön okuma -tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Ders planı | Ön okuma -tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | İngilizce Dersi Öğretim Programı | Ön okuma -tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | İlköğretim İngilizce Programı | Ön okuma -tartışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
10 | İlköğretim İngilizce Programı Devamı | Ön okuma -tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ortaöğretim İngilizce Programı | Ön okuma -tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Ortaöğretim İngilizce Programı devamı | Ön okuma -tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni Dil Ölçütleri | Ön okuma -tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Diller için Avrupa Ortak Metni Öz değerlendirme | Ön okuma -tartışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Yabancı dil düzey tanımları | Ön okuma -tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Genel Değerlendirme | Proje Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |