Genel Bilgi
Kod | INGZ109 |
Ad | Okuma Becerileri 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin akademik metinlerdeki ana fikirleri tanımlama, metin organizasyonunu açıklama, yeni kelimeleri bağlam içinde anlamlandırma ve etkin okuma stratejilerini kullanarak metinler arası ilişkileri değerlendirme becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Ders, akademik okuma becerilerinin geliştirilmesi amacıyla yapılandırılmıştır. Öğrenciler, belirli konular etrafında organize edilmiş akademik metinleri analiz eder, metinlerdeki ana fikirleri ve destekleyici detayları belirler. Ayrıca, kelime dağarcığını genişletmek, okuma stratejilerini uygulamak ve metinler arası bağlantıları kurmak üzerine çalışır. Her ünite, okuma stratejileri, kelime bilgisi çalışmaları, tartışmalar ve yazma görevlerini içeren çeşitli etkinliklerle desteklenir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders kitabı
Notlar
Makale örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler akademik metinlerdeki ana fikirleri ve destekleyici detayları tanımlayabilir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler metinlerdeki yazarın bakış açısını ve metin yapısını değerlendirirler. |
ÖÇ03 | Öğrenciler cümleler arası bağlaşıklık unsurlarını analiz ederler. |
ÖÇ04 | Öğrenciler akademik İngilizce kelime bilgisini genişletirler. |
ÖÇ05 | Öğrenciler tablo ve grafik gibi görsel verilerle desteklenen metinleri analiz ederler. |
ÖÇ06 | Öğrenciler ele alınan metinlerden hareketle yazılı ve sözlü tartışmalar yaparak eleştirel düşünme becerilerini gösterebilir. |
ÖÇ07 | Öğrenciler yeni kelimeleri bağlam içinde doğru bir şekilde anlamlandırabilirler. |
ÖÇ08 | Öğrenciler metnin tutarlılığını değerlendirirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Okuma becerileri ve amaçları. | Ders içeriğinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Ana fikir ve detayları belirleme. | İlk okuma stratejilerinin tanıtımı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
3 | Metin organizasyonu ve yapısı. | İlk analiz uygulamaları. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım |
4 | Kelime bilgisi geliştirme. | Bağlam içinde kelime çalışmaları. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Eleştirel okuma stratejileri. | Metinler arası ilişkiler kurma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | İleri düzey sebep-sonuç makaleleri: Ana fikir ve detayların analizi. | Metin analizi ve ana fikirleri özetleme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | Karşılaştırma ve karşıtlık makaleleri: Anahtar noktaları analiz etme. | Metin analizi. | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Ödev |
8 | Ara Sınav | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
9 | Akademik makalelerde metin yapısının analizi. | Metin analizi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
10 | Metin türleri: Tanımlama ve sınıflandırma makalelerinin analizi. | Metin analizi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | Detaylara odaklanma: Örnek okuma parçaları ve soru çözümü. | Makalelerinin detaylarını inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Tablo ve grafik okuma becerilerinin geliştirilmesi. | Tabloların detaylı kontrolü, verilerin incelenmesi, tablo analizi yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Metinlerde tutarlılık ve bağlaşıklık: Cümleler arası bağlantılar. | Metin analizi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Bilinmeyen kelimelerle başa çıkma: Eş anlamlılar ve kelime çalışmaları. | Kelime çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | Genel tekrar ve değerlendirme. | Kazanımların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların sistematik olarak tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
17 | Yarıyıl sonu sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |