INGZ109 Okuma Becerileri 1

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ109
Ad Okuma Becerileri 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin akademik metinlerdeki ana fikirleri tanımlama, metin organizasyonunu açıklama, yeni kelimeleri bağlam içinde anlamlandırma ve etkin okuma stratejilerini kullanarak metinler arası ilişkileri değerlendirme becerilerini geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Ders, akademik okuma becerilerinin geliştirilmesi amacıyla yapılandırılmıştır. Öğrenciler, belirli konular etrafında organize edilmiş akademik metinleri analiz eder, metinlerdeki ana fikirleri ve destekleyici detayları belirler. Ayrıca, kelime dağarcığını genişletmek, okuma stratejilerini uygulamak ve metinler arası bağlantıları kurmak üzerine çalışır. Her ünite, okuma stratejileri, kelime bilgisi çalışmaları, tartışmalar ve yazma görevlerini içeren çeşitli etkinliklerle desteklenir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders kitabı

Notlar

Makale örnekleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler akademik metinlerdeki ana fikirleri ve destekleyici detayları tanımlayabilir.
ÖÇ02 Öğrenciler metinlerdeki yazarın bakış açısını ve metin yapısını değerlendirirler.
ÖÇ03 Öğrenciler cümleler arası bağlaşıklık unsurlarını analiz ederler.
ÖÇ04 Öğrenciler akademik İngilizce kelime bilgisini genişletirler.
ÖÇ05 Öğrenciler tablo ve grafik gibi görsel verilerle desteklenen metinleri analiz ederler.
ÖÇ06 Öğrenciler ele alınan metinlerden hareketle yazılı ve sözlü tartışmalar yaparak eleştirel düşünme becerilerini gösterebilir.
ÖÇ07 Öğrenciler yeni kelimeleri bağlam içinde doğru bir şekilde anlamlandırabilirler.
ÖÇ08 Öğrenciler metnin tutarlılığını değerlendirirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı: Okuma becerileri ve amaçları. Ders içeriğinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Ana fikir ve detayları belirleme. İlk okuma stratejilerinin tanıtımı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
3 Metin organizasyonu ve yapısı. İlk analiz uygulamaları. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım
4 Kelime bilgisi geliştirme. Bağlam içinde kelime çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 Eleştirel okuma stratejileri. Metinler arası ilişkiler kurma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 İleri düzey sebep-sonuç makaleleri: Ana fikir ve detayların analizi. Metin analizi ve ana fikirleri özetleme. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 Karşılaştırma ve karşıtlık makaleleri: Anahtar noktaları analiz etme. Metin analizi. Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Ödev
8 Ara Sınav Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Portfolyo
9 Akademik makalelerde metin yapısının analizi. Metin analizi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
10 Metin türleri: Tanımlama ve sınıflandırma makalelerinin analizi. Metin analizi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
11 Detaylara odaklanma: Örnek okuma parçaları ve soru çözümü. Makalelerinin detaylarını inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 Tablo ve grafik okuma becerilerinin geliştirilmesi. Tabloların detaylı kontrolü, verilerin incelenmesi, tablo analizi yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 Metinlerde tutarlılık ve bağlaşıklık: Cümleler arası bağlantılar. Metin analizi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Bilinmeyen kelimelerle başa çıkma: Eş anlamlılar ve kelime çalışmaları. Kelime çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Genel tekrar ve değerlendirme. Kazanımların gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların sistematik olarak tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Portfolyo
17 Yarıyıl sonu sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.12.2024 12:52